Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser RS 160 (Zwart) Review

Guru0o 21 november 2010, 8.009 views

Sennheiser RS 160 (Zwart)

Pluspunten

• Goede afwerking. Goed geluid. Groot bereik (20 mtr zo als beloofd).

Minpunten

• nog geen.

Na wat research naar draadloze koptelefoon en na vraag bij mensen die al een hadden. Had ik besloten om voor de sennheider rs 160 te kopen om 2 redenen:
1. de draadloze overdracht: kleer. Had van meerder mensen gehoord dat blue-tooth wat tegen konden vallen.
2. Voor een draadloze set die toch portable was.

Nadat ik de set binnen had meteen uitgepakt. Zaten 2 oplaadbare AAA batterijen bij voor de koptelefoon.
verder alle kabels en voor de stekker van de oplader verloop stekkers voor alle mogelijke stopcontacten.
Geen batterijen voor de de zender maar heb genoeg oplaadbare batterijen thuis.

Meeen aangesloten en getest op mijn laptop met wat muziek. Eerste indruk was meteen goed. Goede pasvorm en mooi en helder geluid.

Toen aan mijn Imac gehangen om te testen met gamen (ook perfect) en met muziek. (ik door het hele huis lopen (2 verdiepingen ca 2x 30m2) en kan bijna overal zonder problemen muziek luisteren). Ook al wat films ermee gekeken en de koptelefoon voldoet aan de verwachtingen. Ook na langer tijd de koptelefoon op levert geen klachten op.

Heb er nu zoon 12 uur luister plezier aan zonder 1 keer op te laden. Volgens de beschrijving moet je 20 uur met 1 lading doen. (je kan de batterijen makkelijk vervangen om langer te kunnen zonder opladen (op reis bijvoorbeeld).

Tot nu toe zeer tevreden mee. Voldoet aan mijn verwachtingen van geluid en afwerking.

Bij sennheiser hadden ze ook een actie tijdens mijn aankoop. Een actie code waarmee je kans maakte op een spotify premium account. Er zou een sticker met code op de verpakking zitten. Deze zat er bij mij niet op maar na een mailtje richting sennheiser werd mij beloofd er 1 op te sturen. (Ik wacht nog op deze).

• imac 24
  • hp probook 4510s
  • Pioneed dvd speler
  • Windows 7

Heb jij ook een Sennheiser RS 160 (Zwart)?

Heb hem nu ook gekocht, ik fiets wel zonder hoor :) , bevalt uitstekend, voor als ie aan mijn receiver hangt (Pioneer VSX 2020k).
De zender zit hier gewoon met de adapter in het stopcontact, dus geen batterijen vandoen op deze manier.
S' nachts laten opladen en je kan een hele poos vooruit, het is een topmerk, en daar heb je genot van.
Ik heb hem zonet gekocht, maar heb er nu spijt van. Ik wou hem gebruiken voor mijn electrische drumstel, maar daarvoor is hij ongeschikt omdat er enige vertraging zit in het verzenden (100 - 300 milliseconden, schat ik, je merkt het hoe dan ook).

Voor toepassingen waarbij je zelf muziek maakt is hij dus zeker niet geschikt. Ik geloof ook zo dat je het zult merken als je hem aan de TV aansluit, dwz dat het geluid achter gaat lopen op het beeld.

Oh ja, en mag hem (volgens de bon) niet terugbrengen, :(.

[Reactie gewijzigd door YopY op 21 mei 2011 14:59]

Hoe lang houdt de transmitter het vol op batterijen?
Hoe is de isolatie?

Wat vind jij precies het voordeel van het portable zijn? Als je gaat fietsen neem jij neem ik toch aan niet die transmitter mee in je tas. Of wel?
Fietsen met zo'n dikke koptelefoon op? Lekker veilig! (Misschien als valhelm dan)
Mijn ervaring is dat in-ear oortjes of andere goede oortjes beter isoleren dan de half-open koptelefoons. En daar fietsen volgens mij genoeg mensen mee. (neemt niet weg dat het fietsen met een ding als dit niet goed is voor een apple imago)
In Amsterdam centrum misschien niet aan te raden, maar op het platteland gaat dat prima hoor als je naar je werk fiets. Voordeel van zoiets zou kunnen zijn dan je minder ruis hebt van de koordjes die in de wind zitten en tegen je jas aan komen.