Specificaties 8 speed DVD-brander met USB 2.0 aansluiting - Bekijk alle specificaties

Samsung SE-S084D Zwart Review

DarthPlastic 19 november 2010, 2.513 views

Samsung SE-S084D Zwart

Pluspunten

• Design
  • Simpele aansluiting (2xUSB2.0)
  • Snelle werking

Minpunten

• Geen tot zover

Simpele maar uitstekend werkende USB 2.0 CD/DVD brander.
Gekocht omdat ik 2 harddisks in mijn laptop heb gezet en toch af en toe dvd's wil kunnen lezen/schrijven. De Samsung is zeer compact en stylish, aan de voorkant zit een blauw knipperend lampje en een eject-knop waarmee het laatje naar voren komt om (op dezelfde manier als een laptop DVD-speler) je schijfje op vast te klikken.
Hij wordt aangesloten dmv één USB>mini-USB kabel met 2 stekkers (ivm. extra stroomverbruik). Op mijn HP dockingstation zit een poort die sowieso al 1A levert op de USB-poort, bij mij werkt de brander dus gewoon als ik slechts één van de twee stekkers gebruik. Op normale USB-poorten heb je ze wel allebei nodig.

De drive doet gewoon geruisloos zijn werk en alles is naar wens, ik zal de review updaten als in de toekomst blijkt dat sommige schijfjes niet ondersteund worden oid.

Geweldig apparaat in ieder geval!

Heb jij ook een Samsung SE-S084D Zwart?

Bedankt voor de korte review. Ik ben ook van plan om er een te kopen. Ziet er erg goed uit en met alleen één of twee USB kabeltje(s) blijft alles lekker rustig en netjes. Het eneige wat ik me afvroer was de geluidsproductie en dat zit dus wel goed begrijp ik. :)

Met zo'n externe DVD brander komt mijn tweede 5.25" in mijn HTPC vrij en dan kan er weer een harde schijf bij.
Welk merk dvd-rw's werken goed op deze brander? Sony, philips, platinum?
Werkt deze ook op OSX?
Niet getest, maar als het goed is werkt dat gewoon. Het is een standaard USB DVD brander die verder 0 drivers nodig heeft. Mac OS X zal deze dus ook moeten herkennen.
Ook gebruik ik verschillende merken DVDs die allen prima werken. HP, Sony gebruik ik het meest en heb hier geen problemen mee.

Ik zie trouwens dat mijn review stiekem best veel is gelezen, blijkbaar dus veel animo voor deze brander. Ik kan hem van harte aanbevelen :)
Ik gebruik deze externe brander op mijn OSX en ik moet ervan janken werkelijk. Het is me nog niet gelukt om één dvd te branden, omdat de connectie zo instabiel is tussen de brander en de mac. Ik heb meerdere kabels gebruikt met allen hetzelfde resultaat.
De MyCom wil hem niet innemen omdat zij dit probleem niet ervaren. Wellicht werkt hij niet goed icm de os Leopard?

Helaas buiten de garantie, maar zou het ding toch het liefst het raam uit gooien, dat is mijn persoonlijke ervaring.
Dan heb je andere ervaringen als ik. Vervelend om te horen dat het apparaat bij jou niet werkt.
Schrijf een review, zou ik zeggen ;)