Asus A7N8X Deluxe, nForce2 ST (Sound, 2xLan, 1394, Sata) Review

brutalbasterd 19 april 2005, 311 views

Asus A7N8X Deluxe, nForce2 ST (Sound, 2xLan, 1394, Sata)

Pluspunten

• Stabiliteit
  • Overklokbaarheid
  • Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Geen upgrades meer mogelijk

Layout Score: 4
Na lang zoeken (2 jaar geleden dan) op dit moederbord uitgekomen. Het bord bevalt me nog steeds erg goed. Alles wat je er op aan wilt sluiten kun je er op aan sluiten. En dat alles zonder stabiliteits problemen.

Wat mij vooral opvalt is het overklokken, het staat niet echt in de andere reviews hierboven maar de mijn klokt over als de beste.
Heb er een Athlon Xp 2600+ in zitten die op 2800+ snelheid loopt. De processor heeft zelfs een tijdje als 3200+ gelopen zonder stabiliteits problemen. Ook het geheugen (dualchannel) is via de bios ook goed over te klokken, het draait nu al een jaar of twee stabiel op 2.5/3/3/7. Ook zijn alle bussnelheden (AGP, DDR, CPU)apart van elkaar handmatig te regelen wat ook een voordeel is als je wilt overklokken.

Onderhand hebben er ook al 3 verschillende videokaarten ingezeten, Radeon 8500LE, Geforce 5950 Ultra, en nu een Geforce 6600GT. Dus qua hardware compatibiliteit zit het ook wel goed.

Al met al erg tevreden over dit bord, al was de aanschaf prijs 2 jaar geleden wel wat hoog (140¤) hij kan nogsteeds aardig meekomen.

Op dit moment zou ik hem niet meer kopen omdat er niet echt Upgrade mogelijkheden meer voor zijn. Maar het blijft toch mijn "all time favorit" Socket A MoederBord.

• AMD Athlon XP 2600+ @2800+
  • 2 x 256 mb Infineon 333mhz
  • 120 & 40 gb Maxtor schijven
  • XFX Geforce 6600gt AGP
  • Antec Truepower 380w
  • CD/DVD speler
  • Windows 2000

Heb jij ook een Asus A7N8X Deluxe, nForce2 ST (Sound, 2xLan, 1394, Sata)?