Dolphix Mini Tower 513 (Zwart) Review

soulcrusher 16 november 2010, 471 views

Dolphix Mini Tower 513 (Zwart)

Pluspunten

• Klein formaat
  • Uiterlijk

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Afwerking
  • Pci kaarten zitten niet goed

Ik wou een goedkope pc kast voor een tweede pc en kwam op deze uit. Mijn verwachtingen waren niet heel hoog maar ik waagde de gok.

De afwerking is bij goedkope kasten vaak slecht, bij deze is dat ook zo, de meeste randen zijn gewoon omgebogen, maar bijvoorbeeld de strips die voor de pci sloten zitten zijn zéér slecht afgewerkt en je kunt je er gemakkelijk aan snijden. Verder is het plaatmateriaal ontzettend dun, hierdoor kun je bijna alle paneeltjes gemakkelijk buigen.

Het installeren van de spullen ging moeizaam. Dit vooral omdat de kast zo klein is. De derde drivebay zit voor mijn geheugen slot en daar zou ik geen brander/speler meer kunnen plaatsen. Verder is er maar plaats voor twee harde schijven (mits je geen floppy drive gebruikt ).
Het insteken van de kaarten gaat niet zo heel goed, ik heb het idee dat ik mijn videokaart er te hard in moet duwen en dat hij niet recht zit. Dit blijkt dus wanneer ik de pc aanzet en ik de post beep code krijg dat mijn videokaart niet/slecht geïnstalleerd is. Dit is overigens niet altijd het geval, maar op een gegeven moment kreeg ik hem helemaal niet meer werkend. De videokaart werkt overigens wel nog. Het installeren van een pci-videokaartje ging eveneens moeizaam, maar deze werkte om een of andere reden wel gewoon.

De koelmogelijkheden zijn vrij beperkt, je kunt maar één 80mm fan bevestigen. Onderin en in het zij paneel zitten wat ventilatiegaten, maar hier kun je geen koeler op zetten. Had graag wat meer plaatsen voor ventilators gezien.

Ik vind de kast verder niet verkeerd uitzien, als je de frontpanels met tekst weghaalt.

Als ik mijn videokaart nog werkend krijg ben ik er tevreden mee. Ik merk erg vaak bij verschillende kasten dat bij het insteken van pci-kaarten dat deze niet helemaal goed zitten en dat het soms een beetje duw- en trekwerk is om het schroefje er nog in te krijgen. Maar in dit geval bleek het een beetje teveel duwen en trekken. Verder zit er nog een grote leegte onder de drive-bays, hier zouden best wel een aantal harde schijven kunnen, nu zit er niks als een paar weggewerkte kabeltjes.

Heb jij ook een Dolphix Mini Tower 513 (Zwart)?

beste soulcrusher,

om eerlijk te zijn snap ik je keuze niet,

wil je een beetje een game pc (zelfs al is het maar een 2e bak), kies dan voor een redelijke kast, zoals je zelf al aangeeft zijn de koelmogelijkheden te beperkt en dat zul je mogelijk nog wel gaan merken als je in de zomer je vga kaart een keer aan het werk zet.

dat de kast niet heel erg geschikt is om hardware in te bouwen kan ik ook beamen, ik heb soortgelijke kasten van onder andere 'sweex, gigabyte, en aopen' ook wel eens gebruikt, en dan merk je dat je extreem voorzichtig moet zijn bij het inbouwen omdat anders de kast krom trekt en dingen niet meer goed passen.

ik kies toch regelmatig voor dit soort 'ver onder budget' -kasten, a vanwege de prijs, en b omdat de meeste pc's waar ik ze voor gebruik toch nooit zullen worden ge-upgrade'

in jouw situatie zou ik echter een budget case van bijv antec hebben aangeraden, hoewel +/- 2 tientjes duurder bied bijv de antec two hundred behoorlijk goede koeling en is de kast ook nog eens een stuk steviger.

al met al denk ik dat je deze kast met een 'verkeerde' insteek hebt gekocht, in ieder geval bedoel ik te zeggen dat je waarschijnlijk niet echt tot de doelgroep behoord.

ookal ben ik het wel met je beoordeling eens, het zijn niet heel erg degelijke kasten ;)
Het is niet zozeer een game pc en ik ben ook niet van plan te upgraden. En in vergelijking met de vorige kast (geen mogelijkheid voor casefans en voeding recht boven de cpu) zal deze een stuk beter koelen. plaats kom ik iig ook niet tekort.

Maar idd, ik denk dat ik achteraf beter een andere case had kunnen kopen. ;)