Call of Duty Black Ops I, PC (Windows) Review

CZero 15 november 2010, 1.993 views

Call of Duty Black Ops I, PC (Windows)

Pluspunten

• Een waardige opvolger van MW2. Voegt erg veel toe en je zit er weer heerlijk in. En extreem fijn dat de serverbrowser terug is!

Minpunten

• Jammer dat hij nog wat getempert wordt door traagheid, lag en dat soort zaken. Over het algemeen wordt dit wel snel en goed opgelost overigens.

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 5
Geluid Score: 3
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 5
Ik vind het zonde dat de graphics wat beperkt zijn. Die zijn eigenlijk nog net iets minder dan MW2 wat mij betreft. (het bleek te maken te hebben met problemen die ik met de game had, nu zijn de graphics vergelijkbaar of beter dan MW2).

De features van de game, customizen, shoppen, wagers, contracts en dat soort dingen voegen erg veel toe, wat een hele nieuwe dimensie openbreekt wat mij betreft. Je krijgt niet meer zomaar wat voor levelling...

Customizen
Het customizen is weer uitgebreider, er zijn meer mogelijkheden om je speler aan te passen, meer perks en upgrades te koop, kortom je vecht echt weer naar jouw eigen setup toe!

Wagers
Wagers zijn spannende websites. Zoals hieronder aangegeven kan je je items en upgrades kopen. Die punten heb je dus nodig. In een wager match gaat dat nog heel wat harder, je kan je zuurverdiende punten inzetten om er snel meer te krijgen, maar ze ook verliezen. Dat is wel een geheel nieuwe kick aan een ronde! Alles wordt nog net dat belangrijker!

Contracts
Contracts zijn nog extra zaken die je kan doen om punten te krijgen. Je kan een contract kopen, dan moet je bijvoorbeeld binnen 40 minuten speeltijd 5 headshots doen met een bepaald wapen. Dan krijg je veel extra punten.

Rewards
Er zijn bijzonder veel leuke dingen toegevoegd aan perks en killstreak reward. Zoals ik net al noemde kan je nu voortaan wapens, perks en attachments shoppen. Dit is een flink verschil met MW2. Waar je eerst dingen vrijspeelde door te levellen, speel je ze nu vrij door te levellen, mr je moet voortaan wel kopen wat je vrijgespeeld hebt. Kopen doe je van punten die je krijgt voor achievements, levellen etc. Briljante perks zijn bijvoorbeeld een RC karretje met C4 erin :)

Er zit heel wat nieuws in, ik vind de maps wel leuk in elkaar zitten. Ze doen eens een keer echt anders aan en zitten tot nog toe goed in elkaar. De omgevingen doen anders aan dat je gewend bent en hebben aardig wat details!

Hardcore
Hardcore is weer zonder visier, maar in bijvoorbeeld search en destroy kan je als aanvallende partij geen visors (inzoomen met je gun) gebruiken, maar als verdedigende partij wel. Dat is een leuke dimensie aan de game!

Ik ben enorm blij dat de serverbrower terug is, dat je weer een community gevoel met favorite servers hebt. Wat altijd leuk was aan COD4 was dat je een paar goede servers had waar je mensen leerde kennen en graag speelde. Dat was wel heel erg verloren in COD6 (modern warfare 2), dankzij de brakke matchmaking. Daarnaast is het zo omdat er gewoon weer beheerde servers zijn dat cheaters te kicken zijn. Dit was in MW2 gewoon onmogelijk omdat je geen admins had. Iedereen kon zich daar ontzettend om frustreren!

Maar ik baal enorm van de rare processor load die de game met zich mee brengt, waardoor ik nieuwe hardware heb moeten aanschaffen en de enorme lag die nog op de meeste servers zit (wat allemaal verholpen zou zijn door de laatste patch. Deze lijkt ook wel flink wat verholpen te hebben, dus ik hoop dat de servers snel geupdate worden. De patch lijkt tot nog toe erg veel te fixen, mijn game is veel stabieler en sneller geworden en is nu goed speelbaar. De servers zijn ook stukken verbeterd door de patch.

Heb jij ook een Call of Duty Black Ops I, PC (Windows)?

'Jammer dat hij nog wat getempert wordt door traagheid, lag en dat soort zaken. Over het algemeen wordt dit wel snel en goed opgelost overigens.'

Dat weet je helemaal niet, daar kan je slechts op hopen.

Daarnaast de graphics zijn echt wel veel beter dan bij MW2. Ik zeg niet geweldig maar het verschil is er duidelijk.
Ik merk niet vershil in beide games qua graphics. Bij mij werkte die al soepel na de eerste patch (gelukkig). Vooral wager matches zijn tof (Stick and Stones _/-\o_ )

Maar even over de review, wat dacht je toen je de review maakte? Wil je ons gewoon laten weten wat jij er leuk en goed aan vind of wil je echt de kwaliteit van het product overbrengen. Ik kan hier namelijk niet echt veel uithalen.
(Stick and Stones _/-\o_ )(one in the chamber _/-\o_ )

[Reactie gewijzigd door careltjuh op 15 november 2010 21:06]

Zoals hardware.tom al aangeeft - er is niet veel uit je review te halen. Je had het net zo goed tot een simpele review beperkt kunnen houden op deze manier.
Is ook weer zo, ik pakte er voor mij de highlights uit, aangezien er al zo veel over geschreven is. Ik zal kijken of ik hem morgen aanvul :) Jullie hebben wel gelijk..
Heel wat tekst toegevoegd, hoop dat hij zo wat zinvoller is voor jullie! :D
Sorry, had er me echt te makkelijk afgemaakt omdat ik hem gewoon mw2 vind met wat ik schreef als aanwinsten :)
aah, ik zie dat er wat bij is, nu iets zinvoller idd :P

dat is een klein beetje onzin
kijk dit lijkt er meer op ;)
je had geluk dat ik je nog geen waardering had gegeven

[Reactie gewijzigd door careltjuh op 15 november 2010 21:56]

Dat begint er inderdaad op te lijken, ja.