Samsung Galaxy S i9000 (16GB) Zwart Review

bullish 15 november 2010, laatste update op 15 november 2010, 843 views

Samsung Galaxy S i9000 (16GB) Zwart

Pluspunten

• helder beeld. HD, goede camera bij slechte lichtomstandigheden.
  • snel, stevig en niet al te gevoelig voor schade. Android

Minpunten

• hij is glad, glipt te makkelijk uit je handen. camera laat zich niet makkelijk met één hand bedienen.
  • Software , android, heeft nog wel bugs.

Na een drama jaar met de Nokia N97 is dit een verademing. Eerst nog een appel gegeten maar die vond ik te restrict en ik had geen zin in Jailbreak. Dit is echt een eye openener. Ik probeer er voorzichtig mee om te gaan maar af en toe zitten toch mijn sleutels en telefoon in dezelfde zak; nog geen krasjes te bespeuren en vallen heeft ie ook al overleefd zonder schade. Het scherm is erg helder en youtube geeft zeer goed beeld. Opgenomen filmpjes worden in HD weergegeevn en zijn subliem. De fotocamera heeft geen flitser maar hij corrigeerd dit prima. De normaal gebuikte flitsers van led of xenon geven toch onvoldoende resultaat. dan heb ik liever een automatische aanpassing van de gevoeligheid. De camera heeft wel moeite met bewegende beelden. wat meer stabilisatie zou wel handig zijn. Nadeel is wel dat hij moeilijk met één hand te bedienen is; je moet dan in een spagaat met je vingers. knop bovenop zou handig zijn. De game Asphalt die je er gratis bij ktijgt gaat goed. de gyro's in het toestel werken dus goed. Sensors die het werk van gps ook overnemen als je in kelders of garage's loopt.
het aantal apps is, als je niet beter weet, ruim voldoende en zeker als je weet dat het aantal sneller groeit dan bij de applestore. wel even opletten dat je niet teveel apps toevoegd; dan wordt hij trager. Na de recente firmware update (nov 2010) kan ik iedereen dan ook adviseren om het toestel opnieuw op fabrieksinstellingen te zetten. ben je gelijk alle overbodige apps kwijt (en ook je aangekochte!) maar hij is gelijk een stuk sneller.
het toestel werkt erg makkelijk. je zet hem aan en alles wijst zich vanzelf. dat was met de Nokia wel andesr wanneer je exteren mail wilde binnen halen. Android is een heerlijk systeem door de koppeling aan goolge. makkelijk voor de backup en alle contacten kan je aan gmail koppelen. En daar zit dan wel een probleem bij dit toestel; als de contacten opgevraagd worden dan krijg ik te maken met de melding: het proces android.process.acore is onverwacht gestopt. Dat maakt dit toestel minder stabiel dan gewenst. terugzetten naar fabrieksinstellingen en de contacten via Gmail laten lopen is hier deoplossing maar niet de gewenste..

Heb jij ook een Samsung Galaxy S i9000 (16GB) Zwart?

kan je misschien met je Galaxy een aantal fotos maken en hier plaatsen?
"hij is glad, glipt te makkelijk uit je handen." Daar had ik in eerste instantie ook last van. Je moet de telefoon gewoon steviger vasthouden, maar dat is wel even wennen.