Fuji FinePix 2800 Zoom (2MP, 6x zoom, 38-228mm, f/2.8-4.8) Review

RefleCs 15 november 2010, laatste update op 15 november 2010, 272 views

Fuji FinePix 2800 Zoom (2MP, 6x zoom, 38-228mm, f/2.8-4.8)

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Batterijduur
  • 6x optische zoom

Minpunten

• Bouwkwaliteit

Snelheid en automatiek Score: 3
Batterijduur Score: 5
Voor 2002 was dit een unieke camera met zijn 6x optische zoom. De camera maakt nu nog steeds geweldige foto's voor een 2Mp toestelletje. Ik heb dit toestel standaard in de auto liggen voor het geval er eens iets leuks is.

Mijn mobiele telefoon heeft een 3Mp camera maar maakt beduidend slechtere foto's dan de Fuji.

Voor het echte foto werk heb ik een Nikon D90

Ik hou het bij een vrij korte review omdat het toestel al enige jaren oud is.

Featureset:
Voor de tijd waarin deze camera werd ge´ntroduceerd was de featureset erg uitgebreid. Vooral de 6x optische zoom was destijds uniek.

Ergonomie & bedienings- mogelijkheden
Het toestelletje ligt prima in de hand en laat zich met 1 vinger (duim) goed bedienen

Snelheid en accuratesse van automatiek
De snelheid is niet om over naar huis te schrijven. Omdat de camera gebruik maakt van Smart Media en de schrijfsnelheid daarvan ook beperkt is.

Beeldkwaliteit
Voor een 2Mp camera maakt dit toestel erg mooie foto's. Nu nog steeds ben ik erg tevreden over het resultaat. Het is natuurlijk niet te vergelijken me de huidige generatie camera's.

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit had absoluut beter gekund. Het is een en al plastic en de zoomlens zit niet opgesloten waardoor het fragiel wordt. Het is mij ook al eens overkomen dat de lens scheef stond. Gelukkig was dat destijd binnen garantie.

Batterijduur
Er gaan 4 penlites in het toestel en die gaan gerust een week mee met regelmatig gebruik. Kortom dat is best netjes.

Heb jij ook een Fuji FinePix 2800 Zoom (2MP, 6x zoom, 38-228mm, f/2.8-4.8)?

Ik zou zeggen plaats eens wat foto's. Ik heb zelf nog een oude 5 megapixel cameratje van de LIDL destijds. Ultrasloom maar de foto's zagen en zien er nog steeds goed uit.
U vraagt wij draaien. Ik heb een 4 tal fototjes toegevoegd. Helaas wel wat moeten downsizen om ze erop te krijgen.