Asus A7V880, KT880 (Sound, LAN, SATA-RAID) Review

Nivado 18 oktober 2005, laatste update op 29 januari 2010, 291 views

Asus A7V880, KT880 (Sound, LAN, SATA-RAID)

Pluspunten

• Veel aansluitings mogelijkheden
  • Duidelijke bios
  • Dual Channel

Minpunten

• Geheugen alleen intestellen op 100/133/166 of 200 MHz zodat het onduidelijk is wat er met de CPU/geheugen Divider gebeurt.

Layout Score: 4
De eerste die ik had is er binnen 2 dagen mee gestopt allle lampjes brandden en de fan's draaiden, maar verder gebeurde er niets.

De tweede Had de volgende problemen:

Dit moederbord detecteert mijn XP 2400+ als een 1800+ en zet daardoor de FSB op 100 ipv 133. Dit is handmatig te verhelpen, maar wel lastig.

Sinds het installeren van een tweede geheugen module om zo dual channel te draaien is het systeem niet meer stabiel afhankelijk van de game kan je 5 tot 30 minuten spelen voor dat hij reboot. ook op single channel draait hij niet stabiel.

Update:
Ik heb onlangs mijn CPU heb overclocked naar een XP 2700+. Sinsdien loopt de PC stabiel! het 200 MHz geheugen weigerde op 200 MHz te lopen. Echter wil het geheugen niet in dual channel, dit bleek na testen echter aan het geheugen te liggen. Verder lopen m'n CPU en Geheugen synchroon op 166 MHz DDR.

Heb jij ook een Asus A7V880, KT880 (Sound, LAN, SATA-RAID)?