Specificaties Strategie en management-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

R.U.S.E., PC (Windows) Review

Flupje_01 13 november 2010, 728 views

R.U.S.E., PC (Windows)

Pluspunten

• Geniale Iriszoom engine
  • Goede multiplayer
  • Leuke units
  • Elke faction pro's/cons

Minpunten

• Slechte campaign
  • Slechte AI

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Ik hou het kort, misschien breidt ik het nog een keer uit.

Gameplay: De campaign heeft een waardeloos verhaal en is saai, was veel leuker geweest als je duitsers kon zijn en Frankrijk oid kon aanvallen.

Beeld: Fantastisch

Geluid: Goed, niet spectaculair, muziek is saai.

Besturing: Loopt soepel en is helemaal goed

Prestaties: Spel is stabiel, geen crashes oid, alleen mp had eerst een waardeloze stabiliteit, nu niet meer.

Replaywaarde: voor zover ik dat nu kan beoordelen, goed, ik denk dat ik later het spel wel zal pakken en denken, ik ga een mp potje spelen.

Kwaliteit: Fantastisch.

Stabiliteit: in mp was die eerst prut, nu is deze degelijk.

Prijs: Voor 23 euro bijna niet te laten liggen.

Edit:

Nu ik iets meer tijd heb zal ik eens even dieper op het spel in gaan.

Allereerst: de factions,
Italy: Goeie begin units, goedkope snelle tanks, en heeft breda, voor 25 een superkanon :D
Great Britain: Heel erg sterke air, maar slechtste tanks in de game.
USA: Zeer sterke all-round mix, vooral door snelle super-pershing en jackson atd, en m16 en willys voor 5 dollar.
Germany: Goede dure units.
USSR: Snelle goede infantry, sterke goedkope heavy tanks.
France: Slechste aa ingame, verder redelijke all-round mix.

De campaign:
Zoals eerder vermeld, saaaaai, het gaat over Joe Sheridan die overal een beetje loopt te vechten, geen spanning, slechte cutscenes die laggen.

Operations:
Een goede uitdaging voor jouw en sommige met iemandj, zijn best moeilijk en fictief, zo moet jij als duitsland engeland aanvallen.

MP:
Het beste deel van het spel, probeer je tegenstanders te foppen, gebruik je ruses slim en overwin.

De AI
De AI is eigenlijk teleurstellend slecht, de programmeurs hebben deze gewoon bakken met geld gegeven en de optie dat hij altijd wat dan ook fighter bombers moet spammen.
Er zijn ook verschillende standen van de AI,
Howitzer
Blitzkrieg
Regular
Prototype
Turtle

De namen spreken ongeveer voor zich, alleen doet de AI soms gewoon niet wat de naam zegt, soms maakt een Howitzer AI helemaal geen Arty, maar alleen maar tanks.

De units:
Deze zijn zeer zeker divers, elke faction heeft goede en slechte kanten en kan dus zo aangevallen worden, als je frankrijk aanvalt met air, kan je makkelijk winnen, als je tegenspeler niet goed hiermee om kan gaan.

Macro/Micro:
Dat is een van de dingen die ik zo geweldig vindt aan het spel, als je met USA speelt heb je eigenlijk bijna geen microen van units nodig, terwijl als je met italy speelt dat zekers nodig is.
Voorbeeld van Italy, zij hebben in de proto base de Breda zitten, en een adv. heavy tank, de Carro M26 oid.
Ze kosten beide 25 dollar en de Carro heeft lvl 4 armor, de breda geen. De breda is zeer goed tegen tanks en air, maar kan niks tegen inf. De Carro is slecht tegen tanks, hij heeft nl. maar 400m range, terwijl normale adv. heavy tanks 500m hebben. Hier komt de breda bij kijken, deze heeft namelijk 600 meter range. Als de vijand aanvalt, zet je je tanks voor de bredas en deze zullen de klappen opvangen. Als de vijandelijke units binnen 600m. komen stuur je je tanks naar voren, hierdoor kunnen die eindelijk vuren, en zorgen deze dat je vijand op de tanks vuurt en niet op je bredas die je vijand eigenlijk vermoorden.

Balans:
Op het forum van RUSE is iedereen het er eigenlijk wel over eens geworden dat de USA een te goede faction is, hij kan alles tegenhouden en heeft overal een antwoord op.

Oh ja, voor degene die dit spel misschien willen kopen:
Verwacht niet dat je zal winen door alleen heavy tanks te spammen, dit zal niet het geval zijn, het is de kunst om een divers leger te maken en goede strategieen te gebruiken, gebruik vooral je RUSES goed, doe is een keer een decoy army, of een decoy base, misschien fop je je vijand wel.
Iig veel succes.
O ja, voor degene die nog tips willen vragen, op steam heet ik SkullHunter01

Heb jij ook een R.U.S.E., PC (Windows)?

Reviews door de redactie