Specificaties MP3 speler met 3,906GB opslag - Bekijk alle specificaties

Apple iPod mini, 4GB (FireWire 400/USB 2.0) Review

abs0 15 september 2006, 396 views

Apple iPod mini, 4GB (FireWire 400/USB 2.0)

Pluspunten

• Leuke Bediening
  • Overzichtelijk
  • Best goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Direct kapot (na half jaar)
  • Weinig opties

Geluidskwaliteit Score: 5
Eind grote vakantie 2005, begin nieuw schooljaar. Ik had een mp3 nodig waar veel liedjes op konden en hij moest lang meegaan.
Na veel rondneuzen was ik aan het twijfelen tussen de Creative Zen Touch & de Apple Ipod Mini. Ondanks de hoge prijs was mijn keuze dus op de ipod gevallen omdat ik veel goede reacties erover hoorde, hij was lichter en de bediening was leuker.

En inderdaad. Na ongeveer een maand de ipod te gebruiken vond ik het "de max". Maar ongeveer na 6 maanden begonnen de problemen op te duiken. Hier en daar haperde hij en starte hij niet meer op zoals het hoorde. Het kwam dus zo ver dat ik er niets meer mee kon doen. Gelukkig zat er nog garantie op, dus ik kreeg een nieuwe ipod. Na 6 maanden kreeg ik juist hetzelfde scenario, hij begon te haperen en startte niet meer op zoals het hoorde en uiteindelijk deed hij niets meer. Toen was het spijtige dat mijn garantie een week was vervallen. Ik ging dus nu dan naar de winkel terug maar de herstellingskosten waren te hoog. 100 had ik niet meer over om een half jaar muziek te beluisteren.

Het is helemaal geen slecht apparaat hoor, maar het gaat veel te snel kapot. Ik vind zelf dat ik er goede zorg voor heb gedragen. Ik heb het zelden laten vallen of ergens mee tegen gestoten ofzo.
Al bij al krijgt het een redelijke score van me.

Heb jij ook een Apple iPod mini, 4GB (FireWire 400/USB 2.0)?

Reviews door de redactie

Zonde dat sommige iPods zo snel kapot gaan, loop zelf met een 3G iPod en die doet het na ~3 jaar nog steeds toppie, behalve dan dat er een nieuwe batterij inzit.
Ik heb zelf ook een Ipod Mini de mijne is zelfs 1ste generatie, ik heb hem nu al sinds december 2005, maar hij doet het nog steeds prima. Het enigste wat ik heel slecht vind aan de mini is de batterij duur, dit is echt waardeloos, ik moet hem inmiddels elke dag opladen.
Dat 1 jaar garantie is dikke onzin :(
Maandje geleden was de iPod mini van me moeder kapot gegaan :r

Hij was iets meer dan een jaar oud en volgens hun buiten de garantie :?
Maar omdat me vader zo attent was om ze te wijzen op de wet dat je officieel 2 jaar garantie moet hebben en daar bovenop nog even te dreigen met de consumenten bond en een rechtsbijstands verzekering gaven ze gewoon een gloednieuwe iPod.

Je moet je poot gewoon stijf houden bij het aanvragen van je garantie en je zeker niet zo makkelijk laten afwimpelen |:(