Specificaties Bedrade muis met PS/2 aansluiting en 3.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Asus GX800 (90-XB1800MU00000) Review

BannerFigurezZz 8 november 2010, laatste update op 8 november 2010, 634 views

Asus GX800 (90-XB1800MU00000)

Pluspunten

• Goede knoppen
  • Makkelijke software
  • Leuke verlichting
  • Goed uiterlijk
  • Hoge DPI
  • Erg lage Prijs(23euro heb ik ervoor betaalt)

Minpunten

• software nog niet optimaal

Inleding

Deze muis heb ik na aanschaf van mijn pc gekocht en vlak na invullen van het bestel formuliertje ging mijn oude muis stuk :O .
Ik heb deze muis nu een tijdje en het bevalt me prima dit is mijn eerste gaming mouse en had hiervoor een trust muisje.

Gebruik

Het voelt goed aan, is erg precies en ook de knoppen zijn fijn.
Het regelen van de DPI kan met de knop op de bovenkant of via de software.
Ik heb er tot nu toe allle games mee gespeeld(waaronder COD MW2 en AC2) en dit bevalt me goed op een dingetje na.(kom ik later op terug)

Vormgeving en grip etc.

Het dingetje is mooi vormgegeven met de mooie blauwe Asus verlichting geeft het een degelijk idee.
Het enige wat er iets buiten valt is het grijze vlak(voor grip) aan de zijkant maar verder zie het er goed uit.
Als enige puntje van kritiek heb ik dat wanneer bijv. tijdens ac2 je een tijd freerunt en dus de hele tijd aan het bijsturen bent je op een gegeven moment wegglijdt van de muis(ligt waarschijnlijk aan mij).
Kortom het houd niet perfect vast maar wel erg goed.

Knoppen en Software

De knoppen voelen en doen het allemaal erg goed, ze voelen trouwens ook degelijk aan zoals de hele muis dat doet.
De knoppen zitten echt precies op de goede plek en zelfs met mijn apenklauwen kan ik de muis nog goed bedienen(al viel het sommigen op dat mijn hand er te groot voor was speelt het nog steeds goed).

De bijgeleverde software kun je gebruiken om je DPI en gevoeligheid, scrollsnelheid etc. in te stellen maar ook je knoppen.
Zo hoef je niet in allerlei menuutjes op windows maar alles in 1 schermpje(DPI kan ook met knop bovenop geregeld worden).
Het enige storende vind ik is als je per ongeluk op de DPI(of expres) op de DPI knop drukt ook je gevoeligheid word gereset(of buiten werking word gesteld) en je dus niet kan terug drukken maar in het programmaatje moet en daar DPI instellen en op apply drukken.
niet echt een erg probleem of zo maar jammer wel.

slot

Kortom een prima muis voor een perfect prijsje.
De muis werkt prima en speelt heerlijk, ook voor mensen met apenklauwen( ;) )

Heb jij ook een Asus GX800 (90-XB1800MU00000)?