Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Panasonic RP-DJ600 (Grijs) Review

484E 8 november 2010, 599 views

Panasonic RP-DJ600 (Grijs)

Pluspunten

• Heerlijk geluid, van erg hoge tot zeer lage tonen.
  • Hij kan lekker hard, goede basstonen (vooral) bij hoog volume.
  • Mooi neutraal ontwerp -in plaats van de schreeuwende graphics van SC-
  • Opklapbaar -hoewel eigenlijk nooit gebruikt.

Minpunten

• Geen demping -kussentje- tussen hoofd en band
  • Band en speaker wordt aan elkaar gehouden door een fragiel plastic plaatje met twee schroeven erdoor.
  • Heeft uit beiden speakers een kabel naar een splitter op borsthoogte, een kabel was gemakkelijker geweest

Deze headphone heb ik bijna een jaar gelden voor het eerst gekocht. Een keer kapot gegaan door eigen schuld en een keer door slijtage. Nu loop ik rond met een ander model van de Panasonic DJ lijn (de 120) maar wat mis ik het heerlijke geluid van de DJ 600! _/-\o_

Vanaf het eerste moment was ik erg tevreden met de DJ600
De verpakking is zeer goed verzorgd. De headphone wordt geleverd met een verloopstukje voor grotere aansluitingen en een mooi (van dat plastic duikpak spul) hoesje.

De lengte van de kabel is prima voor de afstand hoofd -> broekzak. Iets wat vanzelfsprekend lijkt, maar waar bijvoorbeeld bij de DJ 120 een vreselijk onhandige kabel heeft van 2 meter (!) :/

De DJ600 is qua geluid geniaal. Ontzettend zuiver geluid met een hoog bereik in frequentie.
Hij kan qua volume goed hard gaan, maar hij versterkt bij hoge volumes veel de lage tonen waardoor hard muziek luisteren niet leidt tot de pijnlijke hoge tonen. En omdat hij ' on ear' - en niet ' over ear' - is, kun je op straat ook de achtergrondgeluiden blijven horen in het verkeer.

Bestel hem wel gewoon hier op Tweakers, ik heb mij twee keer laten afzetten in de winkel voor 70Euro. -dubieuze eer voor de Media Markt- Was wel omdat ik hem gelijk nodig had en niet kon wachten op verzending. |:(

Dat hij bij mij twee keer stuk is gegaan is omdat ik een keer de kabel ergens heb laten hangen terwijl ik nog liep. Intern zijn de draadjes waarschijnlijk stukgetrokken. De tweede keer is een schroefplaatje (zie foto) gebroken. Na een maand of 5 kreeg ik hier scheurtjes in en het defect zat er toen al aan te komen. Hier was ik wel teleurgesteld over omdat hij stuk is gegaan buiten mijn schuld om. :/

Kortom, de DJ 600 blijft ook mijn liefde, maar met een geschatte levensduur -dagelijks gebruik- van ongeveer een half jaar. De kwaliteit van het geluid maakt hem dit geld zeker waard. :)

• Creative Zen

Heb jij ook een Panasonic RP-DJ600 (Grijs)?