Creative EP-830 (Zilver, Zwart) Review

BannerFigurezZz 5 november 2010, laatste update op 1 juli 2012, 466 views

Creative EP-830 (Zilver, Zwart)

Pluspunten

• Goede Geluidskwaliteit
  • Goedkoop
  • Zitten goed
  • Toch 80% geluidsisolatie en je hoort de belangrijke dingen wel(auto's etc.)

Minpunten

• goedkoop snoer

Ik heb deze oortjes in gebruik genomen vlak na aankoop van de Phillips Sa2 Raga 4GB(review: http://tweakers.net/produ...ga04sn-02-4gb-zilver.html) en ze dus ook als paar getest.
Ik heb ook andere oortjes geprobeerd en deze zijn echt erg goed.

Geluidskwaliteit

De geluidskwaliteit is erg hoog en de muziek duidelijk.
Geluid isolatie is ook erg goed en het haalt die 80% isolatie die op de verpakking staat zeker wel.
Ik heb echt het idee dat ik mijn muziek nog nooit zo goed en duidelijk heb gehoord.
Ook vrienden waren hierover positief.

Afwerking en nadeel
Enige nadeel is het wat goedkoper snoer wat je hoort als je er op tikt.
Daar heb je verder geen last van bij het jas dicht doen etc.
Het gebruik van deze oortjes is dan ook erg makkelijk ervaren(ook het vervangen van de pas stukjes) en ze zitten lekker.
Ik gebruik ze zelf zowel naar school als op school echt een aanrader

Heb jij ook een Creative EP-830 (Zilver, Zwart)?

Ik heb zelf ook al wel 3/4 van deze setjes versleten afgelopen jaren, ik moet zeggen ze zijn qua geluid erg goed, maar het snoer is inderdaad niet van goede kwaliteit.

Daardoor heb ik dus ook al zoveel setjes gehad, geen gekke dingen meegedaan etc. telkens dat 1 oortje uitviel...

extra pluspuntje; het stekkertje is van koper, wat dus ten goede komt van de kwaliteit van het geluid.
je review vind ik een beetje kort.
mijn ervaringen met in-ears:

de ep630 na ongeveer 3 maanden echt gebruik (jaar in de kast gelegen) kapot.
linkeroortje gaf maar 50% geluid, maar het geluid was goed en gebalanceerd voor de prijs.
wanneer je op het kabeltje tikt dan hoor je dat idd in je oor.
De sennheiser cx250 diek pas gekocht heb is daar net ietsje beter in maar heeft minder bass en meer treble.
Ben over de sennheiser dus niet echt te spreken.