AC Ryan Playon!HD Mini Review

ReenL 5 november 2010, laatste update op 5 november 2010, 941 views

AC Ryan Playon!HD Mini

Pluspunten

• Samba(/Windows) shares werken prima
  • Streamt HD
  • Ondersteund veel videoformaten

Minpunten

• Windows 7 shares werken alleen met wat gehark in het registry
  • Loopt heel soms vast

Geluidskwaliteit Score: 5
Allereerst moet ik zeggen dat ik heel erg tevreden ben met dit product. Ik gebruik hem alleen voor streamen van pc naar tv, en daar ben ik erg tevreden over!

Ik heb hem bedraad aan mijn router hangen en mijn pc zit op het draadloze netwerk (dualband N). Dit streamt prima ook HD. Het schijnt dat je het kastje beter niet direct draadloos kan aansluiten, daar heb ik geen ervaring mee.

Featureset:
Nog geen film gehad die niet afgepspeeld kan worden. Werkt prima met samba shares. Zorg wel voor een gestructureerde map, anders blijf je klikken met je afstandsbediening. Speelt heel veel formaten af, ook ISO bestanden.

Beeldkwaliteit/Geluidskwaliteit:
Full HD, prima, niets op aan te merken.

Gebruiksgemak:
De windows 7 samba share werkte op een gegeven moment niet meer. Je moet in je registry harken om dit weer goed te krijgen, heb het gevoel dat je veiligheid er niet op vooruit gaat.

Hier kun je de oplossing vinden als je dat probleem hebt/gaat krijgen:

Verder is de interface prima en het aansluiten een eitje als je al eerder mappen hebt gedeeld in een netwerk.

Design:
Mooi zwart kastje met glans afgewerkt aan de voorkant. Het led is altijd rood of blauw (staat dus niet uit) en wat aan de felle kant.

Bouwkwaliteit en afwerking:
Gewoon prima.

Prijs:
Naar mijn weten de beste van zijn soort voor een prima prijs.

Algemene beoordeling:
Prima product, echte aanrader als je een betaalbare streaming oplossing van je pc naar tv wilt. Daarom dus een goed!

Heb jij ook een AC Ryan Playon!HD Mini?

Ja top, mooie samenvatting.

Ik wil zelf ook nog een review schrijven, heb 'm ook pas aangeschaft.

Het is inderdaad geen plug&play er moet nog een en ander getweaked worden om te kunnen Sharen, wat voor de modale gebruiker zeer ongemakkelijk is. En van A.C.Ryan natuurlijk heel erg slecht, omdat het sharen allang uitegbreid getest had moeten worden voor het product in de winkels beschikbaar wordt gesteld.

Ik heb met streamen overigens af en toe wel last van lag, wellicht dat ie af en toe even moet bufferen. Volgens mij gebeurd het alleen bij het starten van de film, en bij de overgang naar volgende scènes. Heb jij daar geen last van?

Voor mensen die per sé een MP willen hebben is dit the best bang 4 buck onder de mediaplayers.