eufy Video Doorbell Dual 2 Pro met HomeBase

€ 249,-
Specificaties Deurbel (Wi-Fi) - Bekijk alle specificaties

eufy Video Doorbell Dual 2 Pro met HomeBase Review

keekeboo 13 januari 2023, 726 views Product gekocht

eufy Video Doorbell Dual 2 Pro met HomeBase

Op zoek naar een slimme deurbel, zonder abonnement en lokale opslag, kwam ik bij Eufy uit. De eerste indrukken zijn positief (heb m nu een paar dagen)

Pluspunten

• geen abonnement
  • eenvoudig te installeren
  • duidelijk beeld
  • koppeling vorige bel
  • geen false-positives tot nu toe
  • 2de camera voor pakketjes

Minpunten

• kennis support
  • groot
  • home assistant integratie
  • setup-procedure (zie uitleg)

Kwaliteit Score: 4
Op zoek naar een slimme deurbel, zonder abonnement en lokale opslag, kwam ik bij Eufy uit. Ik krijg jeuk van al die devices die je niet meer zonder abonnement kan kopen. Daarnaast ben ik wat terughoudend in het delen van camerabeelden met de grote techbedrijven. De Eufy bel had daarom de voorkeur boven bijvoorbeeld Ring.
Ik koos voor de variant met de pakket -camera omdat de bezorgers (mn. DHL) de pakketjes gewoon onbewaakt voor de deur zetten en elke wandelaar het mee kan nemen.
De eerste indrukken zijn positief (heb m nu een paar dagen)

Installatie
De installatie is bijzonder makkelijk. Het wijst zichzelf. Er is een hulpstuk om de camer onder een (verticale) hoek te plaatsen.

Bestaande bel
Ik heb de bel bedraad aangesloten op de draadjes van de bestaande beltrafo. Dat werkt prima. Het beperkt je wel in de plaatsing van de bel. Ondanks het hulpstuk om de kijkhoek aan te passen, zie ik nog best een groot deel van de deur. Maar door de grote kijkhoek zie ik voldoende.
In de app kon ik aangeven dat ik van de bestaande gong gebruik wilde maken. Die gaat nu ook. Het voordeel is dat deze een fractie sneller is dan de gong op de homebase of app.

Setup
De setup verliep vlot op 1 stap na. Nadat je met de app (telefooncamera) een QR code op de bel moet scannen, genereert de app een QR code die je met de bel-camera moet scannen. Dat laatste heeft me 20-30 keer gekost om voor elkaar te krijgen. Ik heb verschillende belichtingen, afstanden, camerstandpunten en zelfs telefoons geprobeerd. Frustrerend. Maar buiten die tegenslag, verliep de procedure eenvoudig.

Batterij
De bel werkt ook op een batterij maar omdat ik m op de beltrafo heb aangesloten heb ik geen ervaring met de duur. Het lijkt mij een vervelend werkje om steeds je bel op te moeten laden.

App
De app werkt eenvoudig en is vrij basic.

Support
Vanwege de setupproblemen heb ik met support gechat. Dat vond ik ondermaats. Mijn vraag werd niet goed gelezen en de antwoorden waren de standaardantwoorden die ik ook op de site vond. Toen ik niet verder kwam, kreeg ik de melding dat ze me terug zouden mailen (is niet gebeurd). In de tussentijd was het probleem verholpen.

Eerste indrukken
Meldingen
Met mijn huidige instellingen worden er alleen opnames gemaakt als er een mens (geen dier) op mijn oprit komt. De oprit van de buren ligt naast die van ons. Ik heb met zones aangegeven dat de Eufy dan niet op moet nemen. Dit werkt perfect. Er worden geen opnames gemaakt als iemand op de stoep voor ons huis loopt of als de buren aankomen. Ik heb nog geen false-positives gehad. En zo ver ik kan nagaan zijn er ook geen opnames gemist.
De opties voor gezichtsherkenning en pakketherkenning heb ik nog niet gebruikt.

Beeld
De beeldhoek is voor mij goed. Zowel horizontaal als verticaal (met de tweede camera voor pakketjes). Je ziet alles. Het is ook scherp. En ook in het donker is de persoon goed zichtbaar,.

Geluid
Het geluid is goed. Alleen merk ik enige vertraging. Dat kan deels door de telefoonverbinding komen. Ik zag in de reviews dat dit bij meerdere videobel merken is.

Home assistant
Ik wil de Eufy graag aan mijn Home Assistant koppelen.Niet zozeer ter vervanging van de Eufy app, maar ik zie wel mogelijkheden voor automatisering. Dat is me nog niet gelukt ondanks dat ik er wat uurtjes aan gespendeerd heb. Ik lees dat het niet onmogelijk is maar door meerdere mensen als lastig wordt ervaren. We geven nog niet op.

Dat waren de eerste indrukken. Later een update als ik meer ervaring heb opgedaan

Heb jij ook een eufy Video Doorbell Dual 2 Pro met HomeBase?

Ik ben zelf eigenaar van de originele Eufy bel, maar gezien je criteria wil ik dit nog wel meegeven:

Anker/Eufy zijn toch niet meer zo van de privacy. Het gaat verder dan alleen wat gemeld wordt in dat artikel, maar dat alleen is al zorgwekkend gedrag.
Bedankt voor de info!
Pffff...ik krijg behoefte aan een onafhankelijk security/privacylabel. Zoiets als je bij wasmachines voor verbruik hebt. Of een soort kema-keurmerk voor security/privacy.
Voor de consument helderheid zonder EULA's door te hoeven spitten en voor de producenten een mooi marketinginstrument.
Misschien moet ik CHAT GPT hier maar eens een business plan voor laten schrijven 8)7
Privacy vriendelijke Home Automation lijkt een utopie.