Specificaties Rad. HD6850 (775MHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC) Review

keeperson 30 oktober 2010, laatste update op 30 oktober 2010, 2.017 views

XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC)

Pluspunten

• Goede features
  • 4 schermen via eyefinity
  • Je hebt maar EEN 6 pin stroom connector nodig

Minpunten

• De auto fan speed controller doet het niet goed

Drivers en compatibiliteit Score: 1
Voorwoord:
Dit is mijn eerste videokaart en ook mijn allereerste systeem wat ik in mekaar heb gezet. Ik heb deze videokaart gekozen omdat hij enorm goed presteerde voor het geld. Ook was hij even duur als de HD 5830 en presteert toch beter. Lijkt me geen moelijke keuze, of wel?

Mijn specs:
MoBo: Asus M4A89GTD PRO/USB3.0
CPU: AMD Phenom II X6 1055T
GPU: XFX Radeon HD 6850
PSU: Nexus 700 watt modulair
Behuizing: Antec Nine Hundred Two

Benchmarking:

Nou heb ik net 3DMarkVantage laten lopen en mijn GPU score komt uit op 12221. Mijn CPU komt uit op 14179. En het totaal is 12658. Deze scores zeggen mij niets omdat dit mijn eerst benchmark is.
Ik kon echt zien dat in het PhysX gedeelte dat mijn GPU het moeilijk had. Maar dat is ook niet raar want PhysX is van Nvidia.

Nu furmark:
na 2 minuten van benchmarken kwam ik uit op deze resultaten:
Min. FPS: 28
Avg. FPS: 34
Max: 53
Deze GPU is getest op een resolutie van 1680x1050 en 8x MSAA. De GPU werd ong. 60 graden. Ik weet niet wat mijn kamer temperatuur was maar ik denk rond de 20.

Spel benchmarks

DiRT 2:
1680x1050 en hoogste settings+4xAA en post processing hoog
Min FPS: 57
Avg FPS: 64

Verder heb ik de kaart nog niet echt geprobeerd op andere spellen behalve de sims.

Nou is dit een videokaart waarbij je een beetje verstand moet hebben van MSI Afterburner. Omdat er iets mis is met de BIOS of drivers van deze kaart gaat de ventilator snelheid naar 70% op idle. Nou heb ik hem een beetje belast met de sims 3 en op een 50% fan speed haalt deze kaart de 60 graden nog niet eens. Dus koeling ervan is goed maar de auto fan speed controller moet nog aangepast worden. Als ik de gemiddelde gamer zou zijn zoals ik zou ik voor de Sapphire uitvoering gaan.

PS: dit is mijn eerste review dus ik hoop dat ik in de toekomst betere reviews ga schrijven

Heb jij ook een XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC)?

Gefeliciteerd met je eerste review! Ik denk alleen dat je het kunstje nog eventjes moet afkijken bij andere reviewers hier op tweakers.net. Dan kun je goed zien hoe je een informatieve review maakt, welke benchmarks je moet gebruiken, welke programma's, screenshots etc.

Misschien kun je je daar nu wat in verdiepen? Dan heb je als de eerste gewone reviewer van tweakers.net een 6850 gereviewd. Kijk eens bij deze review: productreview: Sapphire HD5970 2GB GDDR5 PCI-E review door millman voor tips.

Succes
"Ik heb deze kaart niet geoverklokt omdat ik een goed game systeem wil dat het echt doet."

"Doen" overgeclockte kaarten het dan niet echt?
ik vind dat ook een beetje raar daarnaast jouw systeem is best high end, 2.8 GHz hexa-core met een 6850 moet je ongekende game ervaring opleveren (tenminste dat doet mijn 1055T en een 5850)

ik zou graag zien wat hij kan als je hem overclocked! als het net zo lekker gaat als met de 5800 serie dan kan het niet verkeerd gaan :) ( denk aan : in Catalyst alles naar Max schuiven zonder problemen )
alles is beter dan mijn stervende GTS250. Ik koop nooit meer palit... maar 3963 3dmarks in Vantage 1920x1080 performance preset...

Maar goed. De 6850 is duidelijk veel waar voor z'n geld, en overklokken is ook niet nodig.

Ik herinner me nog met mijn HIS 4670, daarbij kon ik ook de sliders helemaal naar voren zetten. iets van 1100/1050 liep-ie toen. Echt top.
Kijk als je gaat overklokken dan heb je natuurlijk de kans dat het mis gaat. En ook als je gaat overklokken dan gaat je garantie ook naar de klote dus dat is eigenlijk wat ik daarmee bedoel.
Kun je misschien benchmarks laten zien van de prestaties?
En de Futures die je opnoemt, mijn oude 5830 had die ook..
En een paar plaatjes doen het ook altijd goed!
Wat is er mis in de bios/driver dan?
Hoeveel beter presteert de HD6850 tov de HD5830 dan?
Waarom zou de gemiddelde gamer voor de Sapphire versie moeten gaan?

Ik weet dat dit je eerste is, maar deze review roept bij mij meer vragen op dan dat ik er wijzer van wordt..

Succes er mee!
Nou kijk het zit zo,
Met AMD Catalyst Control Center (CCC) is helemaal niks mis mee. Maar met de firmware is iets mis. De ventilator snelheid gaat op idle naar 70%. Dus ik heb MSI Afterburner zo ingsteld op stilte.
Vind ik een hoopje gezever hoor...
Als de XFX het heeft, dan heeft de sapphire het ook....
Daarom moet je niet zeggen dat de gamer beter gaat voor Sapphire.
Tevens heb je geen MSI afterburner nodig om je fan speed ZELF in te stellen.
Moest je wat rond kijken in de AMD CCC, onder het tabje "overdrive" zou je zien dat de fan speed op automatisch staat ingesteld, terwijl je deze gewoon op handmatig kan instellen en je geeft het een bepaalde waarde mee.
Als ik jou zou moeten geloven over dit probleem, zou mijn Sapphire HD 4850 ook met een "ventilator bug" zitten, omdat ie ook na een tijdje begon te blazen ;)
Je review is aan de magere kant dit is een review:

productreview: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE review door mcsluis

Het valt me op dat mijn PC een Core2Duo E8400, 3Ghz + 4GB DDR2 + GTX460 768MB een betere score haalt in 3DMark Vantage. 14700+

Wat ik daarmee wil zeggen is dat je een processor met quad/hexacore voor games zwaar overrated is. Ik zie het in elke review terugkomen. Dus voor een game pc kan je beter die extra euro's voor een prijzige processor op zak houden en meer uitgeven voor een videokaart.
Nou ik heb ook net pas gezien dat de GTX 460 iets betere FPS had dan de HD 6850 maar als je een enorm goedkope processor pakt en dan een enorme goede videokaart dan creeŽr je een bottle neck. Meer te weten komen over bottle necks? bekijk dan dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=TGdo75gasaQ
En ik weet dat mijn review aan de magere kant is maar dit is pas mijn eerste review
3dmark vantage is dan gelukkig ook geen game en kan daar behoorlijk wat verschil mee zitten tov games. Tussen games zelf zit ook vaak behoorlijk grote verschillen in hoe goed de ene kaart het doet bij de ene game en hoe slecht bij een andere.
Toch ben ik het uiteindelijk wel met je eens dat een duo core cpu, mits redelijk recent, prima kan meekomen. Met een quadcore of > kun je beter multitasken en daarmee dus uiteindelijk een wat beter gameresultaat krijgen.
je kan 6 schermen aansluiten xD.
nee volgens mij was dat alleen een feature op de HD 6870 omdat die 2 mini display poorten heeft