Specificaties Actie, Avontuur-game voor de PlayStation 3 - Bekijk alle specificaties

Prince of Persia: The Forgotten Sands, PlayStation 3 Review

MM99 29 oktober 2010, 220 views

Prince of Persia: The Forgotten Sands, PlayStation 3

Pluspunten

• Ziet er mooi uit, leuke "toetsen"-combinaties en leuke extra's.

Minpunten

• Het zou leuk zijn geweest, dat je een tijdje met al je "updates" kon spelen. Het spel is namelijk afgelopen voor dat je al je update-punten hebt.

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Gameplay

Natuurlijk moet je het leuk vinden om zulke spellen te spelen, maar ik vond de gameplay gewoon goed en leuk. Het is echt zo een spel van dat je van level naar level gaat en steeds "sterker" wordt. In dit spel zijn alle levels eigenlijk één grote stad. Dermate je verder komt in het spel krijg je steeds meer upgrades. Zo kan je de tijd terug draaien, water bevriezen en een vuurspoor achter je laten. Erg originele krachten eigenlijk.

Beeld
Ik heb het op de PS3 gespeeld. Het zag er gewoon goed en mooi uit. Niet echt iets tegen gekomen waarvan ik dacht "dat kan mooier".

Geluid
Het geluid was niet erg bijzonder. Het klonk lekker oosters, maar niet noemenswaardig mooi. Het was gewoon voldoende.

Besturing
De besturing van dit spel vond ik echt super gaaf. Omdat je verschillende krachten krijgt, moet je op den duur de krachten combineren. Dit hebben ze heel erg leuk gedaan. Op den duur moet je echt "Springen, water bevriezen, geheugen terughalen, water ontdooien, springen, water bevriezen en springen". Het gaat misschien niet één keer goed, maar als het lukt, geeft het je een voldane gevoel. Echt van “YES YES YES!”-gevoel.

Prestaties
Ziet er minstens even goed uit als Assassins Creed 2 en loopt even soepel. En dat zegt wel wat.

Het is beetje oneerlijk om iets over de prijs te schrijven, omdat ik het een half jaar na de release datum gekocht heb. Namelijk voor ¤25. Daarom vind ik het een prima prijs, maar ik zou er geen 65 euro voor uitgeven. Ik ben blij dat ik een half jaar gewacht heb.

Extra's
Wat ik een erg leuke extra vind, is dat je UPlay punten kan verzamelen. Met deze punten kan je weer een Ezio (van AC 2) pak kopen. Het is leuk om het spel weer te spelen, maar dan als Ezio. Gewoon erg leuk bedacht!

Heb jij ook een Prince of Persia: The Forgotten Sands, PlayStation 3?

Reviews door de redactie