Nokia N97 Mini Bruin Review

HaMin82 28 oktober 2010, laatste update op 28 oktober 2010, 539 views

Nokia N97 Mini Bruin

Pluspunten

• Uiterlijk

Minpunten

• Batterijduur, vastlopers, menu's die je niet kunt openen,

Wat een telefoon !! Slecht hoor. Uiterlijk is goed maar ik heb de telefoon nu nog maar 1 !! (één) week maar al 3 vastlopers gehad. 1x kreeg ik het toestel niet uit en 2x kreeg ik geen beeld als ik de beveiliging (schuifje aan de zijkant) probeerde of de telefoon openschoof. Oplossing : Batterij eruit halen. Lijkt me niet echt goed voor toestel en batterij. Ook kan ik vaak geen mensen smsen via het menu Contacten ( persoon selecteren en op envelopje drukken ) en ook via het menu Berichten kan ik vaak niet smsen omdat ik geen contacten kan toevoegen terwijl het een dag ervoor vlekkeloos gaat. Er knippert al sinds het aanzetten vorige week een envelopje boven in beeld waarover niks terug te vinden is in het boekje. And as we speak, ik kom op dit moment dus ook niet in de Instellingen (Beveiligingsfout? 4e keer al ). En dit gebeurd ook met andere menu's waar je om een wazige reden niet in komt. Om nog maar te zwijgen over de duur van de batterij. Zolang je niet teveel doet gaat de batterij aardig lang mee, maar owee als je internet even gebruikt dan is het ding zo leeg. Verschrikkelijk wat een toestel. Mensen die er geen last van hebben ben ik jaloers op, maar ik ga morgen terug naar de winkel om een andere telefoon op te halen. Voor mij geen N97 Mini meer.

Update 2 uur later : Camera fuctioneert ook niet meer :|

Heb jij ook een Nokia N97 Mini Bruin?

Sorry.. review?

Beetje spui eruit gooien en je frustraties verwerken. Je bedoeld een persoonlijke ervaring zeker. Ik heb ooit een gele paraplu gekregen, die werkte ook maar 1 dag. Zie je mij geen 'review' overschrijven en als 't er al 1 was dan in ieder geval onderbouwd, inclusief foto's.

Je geeft aan dat 't uiterlijk wel mooi is... maar je laat hier niks van zien?

Nu een ervaring 'van-horen-zeggen': Vriend van me heeft zo'n toestel en is er helemaal weg van. Heeft nog geen problemen ondervonden hierbij en hij is behoorlijke techneut op 't gebied van telefoon en gebruikt veel (als 't niet alles is) van zo'n telefoon. Ongeveer zelfde review, maar hij kon 't toestel tenminste laten zien ;-)

Als voorbeeld:
- Batterij: In vele gevallen zullen de telefoons die van 't zelfde kaliber zijn een batterijduur hebben van 1-3 dagen (wat weer afhangt van gebruik). Dit is uit te zoeken voor je 't toestel aanschaft. Daarbij komt 't naar voren dat de eerste dagen (al niet week) de batterij langer en langer zal meegaan (als 't ware worden ingewerkt). Je geeft zelf aan dat de batterij niet lang meegaat. Wat versta je hieronder? 1 uur? 1 dag? 3 jaar?

Over 't algemeen dus ook de reden waarom je maar 1 ster hebt bij de stemmen.

Tip: meld 't voortaan in 't betreffende onderwerp op de forums. Daar kunnen ze je misschien zelfs wat makkelijker te hulp schieten met tips of andere ideeën hoe hiermee om te gaan.

Succes.
Deels met je eens, op het forum kan je inderdaad hulp vragen om sommige problemen te verhelpen. Maar als consument mag je toch ook verwachten dat een telefoon standaard al goed is, en dat is de N97mini simpelweg niet. Ik herken bovenstaande verhaal volledig (sinds kort ben ik erachter dat het non-response-scherm gebeuren kan worden opgelost met een klap met mn knokkels op het scherm) - gekker moet het soms niet worden.

Elke telefoon ligt idd 's nachts aan de oplader bij intensief internet gebruik (als ik 'men' moet geloven), maar voornamelijk het vastlopen van de telefoon is zo frustrerend.

Ja, het is geen goede review maar geschreven uit frustratie, maar ook Ja, dat kan ik als n97mini gebruiker volledig begrijpen. Helaas.... =)

ps: envelopje dat knippert is dat je simkaart vol is... die knippert hier ook al maanden..
ik heb de M97 mini ook en op vakantie beviel ie 100 procent, zit hier helaas in een buurt waar het bereik vreselijk slecht is in tegenstelling tot mijn Nokia 6300. Maar het touchscreen werkt zeker na de laatste software update prima. Ook de snelheid mbt wisselen taken is nu prima. Kortom ik ben er erg tevreden mee, maar heb je zelf wel alle updates geïnstalleerd? Het kan ook zo zijn dat er af en toe een slecht exemplaar tussenzit vanuit de fabriek maar ik zou hem dan terugsturen?
@ jreijmer
Waar wil je foto's van zien dan ?Van het toestel Typ bij zoeken de naam van het toestel in en dan heb je beeld. En dit is deels geschreven uit frustratie en omdat ik eindelijk een keer een reden had om 'lid' te worden van Tweakers :D Maar zoals BakkerM al zegt mag je toch verwachten dat je als consument een goede telefoon krijgt en geen ding dat om de haverklap vastloopt of dingen niet wil doen. Daarom deze 'review'. Mocht ik nog eens een review plaatsen dan zal ik het zeker beter doen.

Bedankt voor het melden dat ik misschien updates moet installeren maar de telefoon gaat de deur uit.