Specificaties Actie, Avontuur, Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Mafia II, PC (Windows) Review

tHe_BiNk 27 oktober 2010, laatste update op 27 oktober 2010, 626 views

Mafia II, PC (Windows)

Pluspunten

• Stad is erg mooi

Minpunten

• Erg kort
  • Bugs
  • Matige gameplay
  • Weinig interactie

Besturing Score: 2
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 2
Stabiliteit Score: 2
Replaywaarde Score: 2
Ik was toe aan een nieuwe actie/adventure uitdaging, na Mass Effect 2 en Unchated 2. Wat twee top games zijn. Vandaar Mafia II.

Computer

- Q9550@3,6
- Radeon 5850
- 2560x1600

Intro

Wat een enorme teleurstelling deze game! Zeer matige gameplay, erg kort verhaal (speelde het spel uit in 13 uur), vergelijk dit met de 30+ uur van een Mass Effect of Uncharted, en het is erg karig. De DLC had gewoon voor die 50 euro in het spel zelf moeten zitten. Ook zaten er nog enkele bug in, waardoor ik gedeeltes heb moeten over spelen. Erg irritant.

Beeld

De stad is erg mooi, een genot om er doorheen te rijden.

SFX

Leuk, maar niks bijzonders.

Geluid

Erg leuk, jaren '40 en '50 muziek uit de autoradio, a la GTA. Ook komen over de radio nieuwsberichten over je recente (mis)daden. :)

Besturing

Is aardig tot matig. Auto's rijden matig, en het dekkingssysteem is ook matig. Niet op het niveau van Mass Effect of Uncharted.

CuteScenes

Totaal geen interactie. Je kan dus dialogen totaal niet be´nvloeden, en dus ook niet hoe het spel/personage zich ontwikkeld. Replayvalue is eigenlijk 0.

Voiceacting

Erg goed, maar wat de personages zeggen is eigenlijk niet boeiend.

Verhaal

Waar het verhaal in Mass Effect echt geweldig is, met een Epic einde, is het hier eigenlijk niet boeiend. Ik heb redelijk wat geskipped omdat de scenes erg lang zijn, en je ze toch niet kunt be´nvloeden.

Gameplay

Toch wel het minste punt van het spel. Erg kort, en erg weinig actie. Je bent erg veel tijd bezig met auto rijden en de gevechten zijn kort en er zijn er maar enkele. Als dit het ware leven van een maffioso is, please shoot me now! :(

Ik heb er 50 euro voor neergelegd, dat is het spel zeker niet waard. 15 a 20 euro is een goede prijs.

Om de boel samen te vatten erg veel autorijden, aardig wat erg lange cutescenes die totaal niet te be´nvloeden zijn, en wat actie. Misschien 3 uur actie van de 13 uur die het spel duurde.

Het deed mij te veel aan 'The Sims' denken. Ga naar bed, beantwoord de telefoon, rij daarheen, etc.. Niet echt leuk.

Dat tweakers.net hier een 8.5 voor geeft is gewoon een big joke!

Score 5.5 uit 10.

Heb jij ook een Mafia II, PC (Windows)?

Reviews door de redactie

Het is niet helemaal eerlijk om Mafia II te vergelijken met Mass Effect 2 of Uncharted 2.
Het is namelijk geen RPG achtig spel.

Wel ben ik het verder met je eens: het nut van de open wereld ontgaat me totaal.
Er zijn geen sidequests, en het verhaal is erg kort.

Ook is was teleurgesteld, zelfs Mafia 1 (met uitermate lagere videokwaliteit) is tien maal leuker, omdat de gameplay veel beter is!
Het klopt inderdaad niet wanneer je Mafia 2 met een spel als Mass Effect 2 te vergelijken. Dit is een RPG game en dat is Mafia 2 zeker niet.

Verder, mooie review, ben het voor de rest helemaal met je eens!
Tja, het was voor mij ook de tegenvaller van 2010. Mafia 1 was gewoonweg briljant maar deel 2 helaas niet. En de voornaamste reden is gewoon de speelduur. Mafia 1 was ook superlinear maar je had aanzienlijk langer nodig om het uit te spelen. Dit omdat de missies langer, en pittiger waren als in Mafia 2.

Ook werd het verhaal in deel 1 beter opgebouwd tot een climax, iets wat in deel 2 een beetje ontbreekt met een vrij abrupt en open einde.
ben ik nou de enige die me stoort aan het gevloek in het spel??
en hoe vaak ik het F woord wel niet ben horen voor bij komen:

voorbeeld:
F****!, i am gona kill that F***** litte F****

volgens mij hebben ze er gewoon moeite voor gedaan
:') mensen die zich storen aan gevloek, komop man. Het is 2010.
Het is niet dat het stoort omdat het vloeken is, maar het voelt gewoon geforceerd en alsof iedere mafioso zomaar altijd vloekt of schreeuwt.
Ik zou het niet vervelend maar eerder vermoeiend noemen, na een keer snap je het wel.
Een goeie (mafia)game kan ook zonder gevloek.
Voor de kerk ga rechtsomkeerd. en anders speel deze spellen gewoon niet!!!
Wat een reactie. Alsof iedere kerkganger zo heilig is dat hij of zij niet vloekt!
mrc4nl geeft toch alleen maar aan dat hij het storend vind? Kan me dat best voorstellen, al ben ik het zelf meer eens met Merethil hier boven.
En Pietjepot, het is inderdaad 2010. Meer mensen gaan dood aan kanker dan ooit. Maakt dat het normaal om te vloeken met F***, k*kn*r of dergelijke woorden?

Iedereen vloekt wel eens, inclusief mijzelf! ;) Maar het hoort niet.
Ik vind het eigenlijk wel juist een vermakkelijke game.

Gewoon de sfeer is goed, de muziek in de autos die hierboven word aangehaald is een leuke toevoeging. De omgeving zoals het vroeger ongeveer was is wel goed uitgevoerd

Dat de autos wat matig rijden ben ik mee eens, maar dan echt voornamelijk het sturen als je wat meer gas geeft, dan word de auto ineens redelijk onstabiel.

De kilometer begrenzer vind ik wel een plus, want met een opgefokt karretje zit je al snel over je limiet..

De verhaal lijn vind ik goed tot geweldig, dat er niet zo heel veel actie is ben ik wel met het bovenstaande eens..
Aan de andere kant het is wel een fijne game als je geen die-hard gamer bent.
En dat gezeur over het vloeken, dat is in het echt leven ook zo, dat maakt de game juist net iets leuker.

Wat ik wel echt jammer vind is dat je net in een dode stad rijd, je kan maar beperkt aantal winkels bezoeken, en dat je niet met de lokale kranten verkopers kan communiceren enzo als het spel verder vorderd.

Ik vind het een game waar je best wel redelijk word ingezogen, dus ben het bijna niet eens met wat hierboven staat. Heb me er tot nu toe nog mee vermaakt en ben er nog steeds mee bezig..

Voor de gene die mafia II niet leuk vind houd gewoon niet van dit soort games..

[Reactie gewijzigd door Robin4 op 22 januari 2011 17:14]

Ga je diep schamen, Mafia II is een masterpiece