Asus Eee PC 1001HA (Zwart) W7 Review

Koen LeidenNewbie 25 oktober 2010, laatste update op 25 oktober 2010, 335 views

Asus Eee PC 1001HA (Zwart) W7

Pluspunten

• Toetsenbord is zeer groot
  • Accuduur is goed
  • Wordt niet warm
  • Maakt amper herrie
  • Niet duur
  • Goede prestaties

Minpunten

• Ingebouwde webacam en speakers zijn van slechte kwaliteit
  • Geen scrollbar
  • Geen Bluetooth
  • Geen sterk display

Ik heb deze netbook nu 5 maanden in gebruik en dat bevalt zeer goed.
De features van deze laptop bevallen me wel maar het kan wel wat uitgebreider. Allereerst heeft de laptop een bluetooth, dit is erg jammer en valt me dus ook tegen. Ook valt de kwaliteit van de ingebouwde webcam tegen, slechts 0.3 megapixels. Ook de scrollbar op het touchpad ontbreekt maar dat is minder erg, ik gebruik toch een usb muis.
Prestaties zijn goed voor een netbook, internetten en multimedia gaan heel eenvoudig zonder lags. Dat de laptop op netsnoer beter functioneerd is logisch en kan je zelf aanpassen.
De beeldkwaliteit is subliem, de kleuren zijn erg mooi. Het scherm heeft een grote inkijkhoek wat ideaal is, je kunt de laptop dus gewoon aan het einde van je bureau zetten.
De bouwkwaliteit is vrij goed, alles voelt solide aan maar er zijn wel 2 puntjes van kritiek. De kwaliteit van het display valt tegen, het scherm was al stuk bij een val van 30cm, in tegenstelling tot mijn HP notebook die alleen een vlek in het scherm had na een val van de trap. Ook zijn de usb poorten niet van geweldige kwaliteit, als je je muis er lang in hebt geeft de poort al speling en zakt ie door naar onder.
De ergonomie is helemaal goed, de touchpad is goed en het toetsenbord doet niet veel onder van een gewoon notebook toetsenbord, het scheelt slechts 3cm. Ook biedt het apparaat de mogelijkheid het touchpad te blokkeren wat tekstverwerken enorm vergemakkelijkt.
Warmte en geluid productie is niets op aan te merken, je hoort af en toe de HDD maar dat is zeer zelden. Ook wordt de laptop amper warm wat het ideaal maakt om ermee op de bank te liggen.
Accuduur en duurzaamheid van de accu is prima, de accu gaat tot 7 uur mee afhankelijk van wat je ermee doet. Dit is te danken aan de "Auto power saving mode" waarin de laptop automatisch overschakeld wanneer je hem van het netsnoer afhaald.
De prijs is ook prima, ik heb hem destijds voor slechts 250 euro gekocht.

Eventuele fouten, vragen of aanmerkingen hoor ik graag!

Heb jij ook een Asus Eee PC 1001HA (Zwart) W7?