Iwill KK266-R, KT133A (Sound) Review

bee77 7 augustus 2006, 115 views

Iwill KK266-R, KT133A (Sound)

Pluspunten

• betrouwbaar als je van de usb ingangen afblijft
  • betrekkelijk goedkoop
  • snelle reactie op vragen door leverancier
  • duidelije handleiding
  • komplete aanlevering

Minpunten

• levering in veel te grote doos
  • onbruikbare usb ingangen
  • usb muizen onbruikbaar
  • usb toetsenborden onbruikbaar

Layout Score: 4
Ik gebruik het moederbord nu een drietal jaren o. a. als lunux systeem nu met fedora 5. Ook ik had wat problemen met het booten. Zo erg zelfs dat ik veronderstelde dat het moederbord de geest gegeven had. Tijdens het booten bleef het 'hangen'. Toevallig maakte ik de usb ingangen vrij en meteen ging het booten verder. Het lag niet aan linux want met xp gebeurt hetzelfde dus ik denk aan een hardwareprobleem. Voor de rest werkt het verder prima als ik mijn usb stick er maar aflaat. Wel een beetje lullig maar ik vond het niet genoeg om aanspraak te gaan maken op garantie. Had ik misschien toch wel moeten doen....
Als processor is een Athlon in gebruik welke is ingesteld op circa 950 mHz. Dus in het geheel niet overgeklokt. Daar houd ik niet zo van door wat negatieve ervaringen in het verleden. Daar zijn door mij fouten mee gemaakt die door de hardware niet in dank zijn afgenomen en me behoorlijk wat geld hebben gekost. Dus heb ik me op enig moment afgevraagd waar ik nou eigenlijk mee bezig was. Ik besloot gewoon onderdelen te kopen en die normaal te gaan gebruiken. Dat heeft uiteraard geleid tot wat minder avonturen zoals ik het knutselen vaak noemde.
Het systeempje is met linux heel behoorlijk rap. Als geheugen hoeveelheid heb ik er 512 mb in gezet, in twee reepjes. Twee harde schijven van Sansung met een grootte van elk 80 gb doen hun werk vrijwel geluidloos. Deze schijven zijn echt aan te bevelen.

Heb jij ook een Iwill KK266-R, KT133A (Sound)?