Panasonic Lumix DMC-LS3 (5MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-5.0) Review

[Roland] 7 augustus 2006, 157 views

Panasonic Lumix DMC-LS3 (5MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-5.0)

Pluspunten

• resoluties
  • beeldstabilisator

Minpunten

• plasticbehuizing (voelt goedkoop)

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 4
Ik heb nu een paar weken deze camera, mijn eerste digitale camera. Heb dus niet echt vergelijkings materiaal.

Maar ik kan er gelijk mee foto's maken, weet de instellingen te vinden zonder het boekje te gebruiken. Ik heb het idee dat deze camera voor deze prijsklasse erg veel opties heeft(o.a beeld stabilisator, 2x3, 4x5 en 16x9. Ik heb gekozen voor deze camera i.v.m. de 2x3 mogelijkheid, wil mijn foto's gewoon afdrukken op 10x15 en heb geen zin om eerst mijn foto's te moeten bewerken.

Het lcd scherm is duidelijk afleesbaar en heeft een goede kijkhoek, voor het controlleren van de foto's echter minder geschikt. Na wat te spelen met lichtbalans en iso denk ik de juiste instellingen gevonden te hebben, blijkt achteraf op de pc dat het resultaat anders is dan verwacht op basis van het lcd scherm.

De beeldkwaliteit is voor mij goed genoeg, kleuren zijn goed.
De camera schijnt ruis gevoelig te zijn, echter zie ik het niet terug komen op mijn foto's.

Een leuke goedkope camera.

Heb jij ook een Panasonic Lumix DMC-LS3 (5MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-5.0)?