Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Creative EP-630 (Zwart) Review

Baboon5 22 oktober 2010, laatste update op 22 oktober 2010, 1.052 views

Creative EP-630 (Zwart)

Pluspunten

• Zijn erg comfortabel
  • Duurzaamheid

Minpunten

• Voor mij niet echt iets

Mijn oude trouwe oordopjes waren versleten, maar omdat ze me erg bevielen heb ik weer dezelfde gekocht. Bij uitstek de reden om even mijn ervaringen te delen!

Comfort
Deze dopjes zitten gewoon erg lekker vind ik. Als je ze een tijdje in hebt zonder dat er geluid uit komt zou je ze gewoon vergeten. Ook slapen (op n oor) lukt zelfs goed! Ik heb ook de Creative EP-830 in bezit, maar bij deze zit er een hard stuk tussen het dopje zelf en het snoertje, wat ik maar irritant vind.

Geluidskwaliteit
Het geluid uit de Creatives is voor mij meer dan prima. Dopjes die (veel) duurder zijn produceren vast en zeker een helderder of natuurlijker geluid, maar daar betaal je dan ook voor. Ook vraag ik me af of je het verschil zou horen als je in de bus of trein zit. Ben verder geen expert op dit gebied hoor; hoorde eigenlijk weinig verschil met de EP-830.
Voor de volledigheid zal ik nog even melden dat je bij deze dopjes heel duidelijk kunt horen dat het snoertje beweegt of ergens langs schuurt.

Duurzaamheid
Het vorige setje dat ik had is ongeveer 4 jaar meegegaan. Na redelijk intensief gebrujkt te zijn is er kabelbreuk ontstaan in de buurt van de plug en deed een van de oortjes het meestal niet. Ook was het goudlaagje op de plug bijna helemaal weg ;) De nieuwe zien er wel weer stevig uit, dus ik hoop hier ook erg lang mee te kunnen doen!

Gebruiksgemak
Als je doorhebt hoe het werkt gaan de dopjes makkelijk in je oor. Verder raakt het snoertje eigenlijk altijd hopeloos in de war als ze los in mn tas zitten. Verder kunnen de sleeves er wel eens afvallen. Heb er wel eens eentje moeten opzoeken op de vloer van de trein.. Maar dit is ook afhankelijk van hoe je met de dopjes omgaat.

Voor mn eerste setje had ik geloof ik 30 betaald en dat zou ik er zo weer voor uitgeven. De nieuwe heb ik voor 20 gehaald.

Al met al ben ik dus zeer te spreken over deze dopjes. Er zijn misschien nadelen of zaken waar je aan zou moeten wennen, maar voor deze prijs kan k daar gemakkelijk langs kijken.

Heb jij ook een Creative EP-630 (Zwart)?

Ik heb net als jij ook beide, de 630 en 830. De 830 klinkt wel degelijk voller en zuiverder. In de bus of tijdens hardlopen hoor je inderdaad geen verschil, je moet wel een stille achtergrond hebben. Heb deze bij Bol gekocht, toen ze plotseling 25 euro kosten. De prijzen wisselen blijkbaar nog wel eens.

Ze kunnen trouwens tegen de wasmachine op 40 graden, zijn ze gelijk brandschoon en werken nog perfect! :)