Specificaties 16GB microSDHC, 0,536 per GB - Bekijk alle specificaties

Sandisk microSDHC 16GB Class 2 Review

Xepos 22 oktober 2010, laatste update op 22 oktober 2010, 395 views

Sandisk microSDHC 16GB Class 2

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Langzaam

Ik ben in ieder geval niet zo technische in hoeveel mb/s of zoiets dergelijks op te noemen, dus ik zeg maar over het product tot zover mijn kennis reikt.

Had voor mijn HTC Desire een Micro SD kaartje nodig aangezien ik gelezen dat er veel problemen waren met de bijgeleverde kaartje, en er waren ook aankondigingen van Froyo waardoor apps-to-sd mogelijk. Met die gedachte in mijn achterhoofd ging ik meteen zoeken naar een groot kaartje, met een redelijke prijs. Eerst zocht ik op 32GB maar ik schrok kapot toen ik de prijzen zag, dus meteen maar een stapje lager 16GB. Ik kwam dus terecht op dit kaartje. Meteen dan maar gekocht en uitgetest.

Ik gebruik hem dus samen met mijn Desire. Bestanden erop zetten is best langzaam maar daarvoor heb ik dus ook gekozen. Het overzetten van muziek, ging met een snelheid van gemiddeld 2.3mb/s, kaartje zat wel in me mobiel en via usb verbonden aan de laptop. Het starten van apps of muziek op de Desire werkt gewoon vloeiend er is geen merkbare vertraging.

Ik heb wel vaker gehad op sommige namaak geheugenkaartjes dat bestanden onleesbaar worden, tot zover heb ik op deze kaart daar geen problemen mee gehad.

De prijs was op het moment toen ik het kocht 32 euro ergens in juli was dat, inmiddels al gedaald tot 23 euro. Ik vind het echt niet duur voor 16GB en kaartje heeft me nog niet in de steek gelaten dus ruim tevreden over dit Micro SD kaartje.

• HTC Desire
  • Samsung R580-JS05
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Sandisk microSDHC 16GB Class 2?