Specificaties DLNA -support - Bekijk alle specificaties

LG Wireless Media Box (AN-WL100) Review

dennistijsenNewbie 20 oktober 2010, 9.181 views

LG Wireless Media Box (AN-WL100)

Pluspunten

• Mooi design, makkelijke bediening.

Minpunten

• Verbinding valt vaak weg, geen audio van tv naar box, geen usb aansluiting op de box, geen internet aansluiting op de box.

Geluidskwaliteit Score: 4
Mooie box die erg gemakkelijk te bedienen is. Prachtig design en kleur licht, staat zeker mooi in de kast.
Zijn wel een aantal punten die mij negatief verbazen.
Zo kun je in de tv een usb stick stoppen om films ed te kijken, dit kan echter niet in de mediabox, erg jammer.
De tv kan ook verbinding maken met internet, de mediabox weer niet, dus wil je draadloos op internet moet je ook nog een wireless internet dongle kopen die in de usb van de tv moet.
Ook is er geen audio van de tv naar de mediabox. Dat vind ik erg jammer omdat de tv gekoppeld is aan een NAS, ik kan dus films met de TV van de NAS binnenhalen, maar geen audio uit de box naar de versterker krijgen.

De verbinding tussen de mediabox en de dongle vd tv valt regelmatig weg. Er is een monteur langs geweest die het niet op kan lossen, is een product probleem.
Als de dongle achter de televisie zit zoals het is beschreven is door LG, dan wordt deze teveel door de TV afgeschermd en is de verbinding slecht.
LG heeft hier geen oplossing voor en helpt ons niet verder.

Mooi ding makkelijk te bedienen maar leevrt niet de kwaliteit die wordt beloofd.

Heb jij ook een LG Wireless Media Box (AN-WL100)?

Ook ik heb helaas dezelfde verbindingsproblemen. ik heb een 47LE8500 en de AN-WL 100E. De 2 apparaten staan hooguit 5 meter van elkaar vandaan. De mediabox heb ik onder de bank op de vloer en recht tegenover de LED (1 meter van de grond).
Soms goed beeld, soms een ruisig beeld en soms helemaal geen beeld.

Nu heb ik het trucje van Gommans geprobeerd, dan is er gewoon super en stabiel beeld. Volgens mij zijn er 2 dingen aan de hand.

1. de connectoren van de wireless control en de HDMI aansluiting op de wireless dongle zijn niet stevig genoeg. Er zit te veel spatie op de connectoren (de kables vallen er bijna vanzelf uit!). Als ik even aan de kabel zit, valt of het beeld weg of heb ik ineens weer beeld (afhankelijk van het contact wat de kabel dan maakt).

2. De dongle zit achter de televisie en wordt volgens mij niet optimaal bereikt door het signaal van de mediabox (zie Gommans).

Ik ga nu proberen om de dongle op een andere manier achter de TV te plaatsen. Zodanig dat de dongle niet aan de aansluitkabeltjes onder de TV hangt. Is werkelijk geen gezicht!

Ik hoop dat er mensen zijn die een effectieve oplossing hiervoor hebben bedacht.
Je noemt vooral een aantal dingen die de mediabox niet kan, maar die je zelf wel graag had gewild. Tenminste, dat lijkt me, aangezien je ze noemt. Ik snap inderdaad wel dat je films wilt kunnen kijken die op een usb-stick of externe harddisk staan, maar er bestaan ook apparaten die dat wel kunnen. Had je niet beter even verder kunnen kijken?

Je kunt je review verbeteren door dingen te beoordelen die deze mediabox wel kan.
Hi daar. Ik ben het wel enigszins eens met roland83. Kan je iets meer vertellen over de overige mogelijkheden? Hoe is het HD beeld? Is het de volle 1080P en hoe is 3D? Ik heb mij ooit eens door iemand van LG laten vertellen dat de hdmi eigenlijk v1.3a is en dat het problemen kan opleveren met 3D-films.

Dank je wel.
De wireless media box en de verbinding via de wireless dongle voldoet inderdaad niet.
Normaal zit die met klitteband achterop de tv. Maar de signaalsterkte is heel wisselend. En zelfs soms zo slecht dat het beeld weg valt. Heel irritant.
De dongle is nu achter de tv uitgehaald en hangt nu aan de aansluitkabeltjes onder de tv;
Geen gezicht natuurlijk, maar eindelijk werkt de wireless goed.

Heeft iemand hier al een definitieve oplossing voor?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Dit is bekend bij LG en soms werkt het door vervanging van de ontvanger. Dit gaat as zaterdag bij ons gebeuren.
Een andere optie door langere kabels te leveren tussen ontvanger en TV zit er bij LG niet in. Lukt dit as zaterdag niet, dan gaat het hele LG deel terug, niet nakomen van hun verplichtingen...
Vorig jaar in juli een complete LG set aangeschaft waaronder ook een wireless media box.
Soms viel de verbinding weg ook bij een afstand van 60 cm tussen de zender en ontvanger.
Geheel nieuwe AN WL 100 gekregen en weer geprobeerd.
Ook deze valt af en toe - er is geen peil op te trekken - weg. Vraag je de signaalsterkte op, dan geeft deze geen enkel streepje aan.
Tenslotte maar een draad ertussen gezet en nooit een storing gehad.
Omdat er regelmatig softwareupdates verschijnen heb ik onlangs het weer eens geprobeerd. Helaas, nog steeds valt het beeld af en toe weg.
LG gebeld - zeggen het probleem niet te kennen - en verwijzen mij naar de leverancier.
Ik kan het draaddloze gedeelte natuurlijk nog een keer laten omruilen, maar misschien is dit zonde van de moeite en zit er echt ergens een structurele fout.
Wie weet meer of heeft een beter idee.
Voor ons lijkt een vervanging van de boel te zijn goedgekeurd sinds eind maart'11, maar tot nu toe niet uitgevoerd.
Ik blijf bellen met de LG klantendienst tot er een oplossing is.
Re: De wireless feature werd ons door de winkel in Juni'10 voorgesteld en leek precies de oplossing die we zochten (nette stijlvolle TV en de aansluitingen in een aparte kast die we al beschikbaar hadden) De meerprijs ten opzichte van een ander merk/type er maar bijgenomen. Tja, nu werkt het niet zoals verkocht, dan heb je toch recht op een oplossing.
Om de verbinding tussen wireless dongle en de wireless mediabox te verbeteren hebben we de mediabox nog maar eens verplaatst, op ca. 3.5m afstand, zijdelings van de dongle. Dongle zit weer achter de tv op de voorziene plek. Signaalsterkte is nu wel goed te noemen, "4-5 streepjes".
Een bijkomend probleem is echter de bediening van de digitale kabelbox en het lg blu-ray hometheater met de afstandbediening via de tv (infra-rood connectors ledjes van wireless box naar de kabelbox en blu-ray. Werkt ook niet goed, soms helemaal geen "reaktie" van de toestellen bij het bedienen van de afstandsbediening.
Zijn er meer mensen die dit zo ervaren? Heeft er iemand een oplossing voor?
Heeft er iemand contact met LG over deze storingen?
@Gommans.

Om de wireless mediabox dichter naar de TV te verplaatsen is voor mij geen optie.
Ik heb het volgende gedaan:
De mediabox zit nu in de trapkast, achter een gesloten houten (binnen)deur, waar ik gelijk al mijn andere apparatuur (kabelbox en PS3) heb geplaatst op ongeveer 4 a 5 meter afstand en op 1,5 meter hoogte. Ik heb nieuw klitteband van Tesa gekocht en de TV dongle nu verticaal achter de linkerzijde van de Tv geplaatst waarbij een smal strookje van de dongle net achter de televisie vandaan uitsteekt. Dit is voor het oog niet echt storend, maar ik had het liever niet zo gewild.
Het resultaat is werkelijk perfect! Ik heb nu meestal het maximale bereik (7 streepjes volgens mij) en soms valt er 1 streepje weg.
Ik kijk alles in HD, ook vanuit de PS3 en het is gewoon super scherp (full HD) en stabiel.

De bediening van de TV gaat ook redelijk naar wens. De PS 3 kan ik echt overal vandaan op afstand bedienen (het hele huis, achter betonnen muren, enz). Hadden alle apparaten maar zo een bereik! De kabelbox gaat redelijk.......ik heb er wel 2 IR blasters op gezet. Ik heb een box van UPC en weet niet precies waar het IR-oogje zit. Bediening via de TV gaat goed, maar wel last van "lag". Je moet goed richten op de televisie en 2 seconden wachten voordat de druk op de knop is verwerkt.

Ik ben het wel met je eens dat LG dit best beter had kunnen bedenken en dat ze best wel een beetje mogen meedenken om deze problemen op te lossen.

[Reactie gewijzigd door Magicmasters op 11 januari 2011 15:52]

@lockheat,
Is de vervanging ondertussen gedaan? Wil je iets over het resultaat laten weten?
We zijn nog altijd in discussie met de klantendienst van LG en we vinden ook dat ze boel behoort te werken zoals het is aangeboden.