Logitech K300 Compact Keyboard (Qwerty) - Reviews

Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech K300 Compact Keyboard (Qwerty) Review

MartijnGP 18 oktober 2010, laatste update op 18 oktober 2010, 1.228 views

Logitech K300 Compact Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• Design
  • Typecomfort
  • Lage prijs
  • Nog een keer design

Minpunten

• Niet zo stil als we van Logitech gewend zijn
  • Toetsindeling

Dit toetsenbord heb ik aangeschaft als simpel toetsenbord ter vervanging van mijn laptop. Ik type erg veel, en ik wil niet dat mijn laptop toetsenbord te hard slijt en als ik er op werk krijg ik last van mijn rug omdat ik steeds naar beneden moet kijken. Dus nu de laptop in een stand en met dit toetsenbord verder. Ik heb het aangeschaft omdat ik de short travel toetsen altijd erg goed kan waarderen en de styling past prima bij mijn bureau (beukenhout met mat- en piano zwarte accenten, en alles wat licht geeft is warm oranje). Overigens zit er onder de toetsen een oranje plastic. Dit schijnt mooi tussen de toetsen door maar geeft geen licht zoals lijkt op sommige foto's!

De aanslag van de toetsen is erg prettig maar wel enigszins luidruchtig, Niet enorm storend maar ik heb het wel eens stiller gehoord. Met name de spatiebalk is vrij aanwezig. Die is dan ook meteen wat hoger dan de andere toetsen. Even wennen, maar zeker niet slecht. Een groter nadeel is de layout. Mijn model heeft een hogere enter die over twee regels zit. Ik heb hier een grove hekel aan, maar dit is natuurlijk persoonlijk en een kwestie van wennen. Er schijnen wel modellen met andere toetsindeling in omloop te zijn, maar ik heb er geen kunnen vinden.

De functionaliteit van het toetsenbord is erg beperkt maar dat mag de pret niet drukken. Typen gaat er immers goed op en meer heb ik niet nodig. Het toetsenbord beschikt over 2 Fn toetsen die in combinatie met de Fx toetsen een aantal functies hebben. Dit zijn Desktop, Mail, Search, Calculator, Music, Standby en de gemiddelde set music control toetsen. Deze functietoetsen zijn altijd verlicht maar niet bijzonder aanwezig. Pas als een Fn toets wordt ingedrukt lichten de functies mooi op. De caps/scrollock/numlock LEDs zijn in wit uitgevoerd. En natuurlijk beschikt het toetsenbord over een numeriek gedeelte wat af en toe zeker van pas kan komen.

De ergonomie van het toetsenbord is wat wennen aangezien ik het gevoel heb dat het toetsenbord een beetje hol naar binnen staat. Of dit zo is weet ik niet zeker, maar het voelt zo. Hierdoor ontstaat een leegte onder de hand die niet altijd even comfortabel is. Ik heb wel gemerkt dat dit samenhangt met de manier van typen - meer dan bij andere toetsenborden. Met de "typecursus" manier heb ik hier geen last van, maar ik kan op mijn eigen manier vele malen sneller typen. Ik gebruik het toetsenbord grotendeels met de pootjes ingeklapt. Waarom weet ik niet, ik heb hier altijd een hekel aan gehad. Bij dit toetsenbord is het wel fijn om het lekker plat te houden.

Hoewel ik bij het teruglezen van de review een beetje een negatieve toon ontdek, ben ik enorm enthousiast over het toetsenbord. Het kost natuurlijk niks (22,50 incl verzending), typt lekker weg en ziet er bijzonder stijlvol uit. Ik zou hem mocht hij kapot gaan zo weer aanschaffen, alleen dan misschien wel de draadloze versie (K340). Een korte review, maar het is dan ook een vrij simpel toetsenbord. Wel een enorme aanrader wat mij betreft!

Heb jij ook een Logitech K300 Compact Keyboard (Qwerty)?

Ben blij met je laatste aanvulling. Die draadloze K340 lijkt me interessant.

Misschien ligt het aan mij, maar ik kan nergens de afmetingen (LxB) vinden van dit plankje.
Zelfs niet bij de specs op de site van Logitech !

Lijkt me toch dat als iets als "Compact" wordt aan geprijst, de afmetingen van belang zijn.
Kun jij die hier in je review vermelden?

(Wil bij 15 inch laptop in tas kunnen doen.)

[Reactie gewijzigd door SCS2 op 28 december 2010 20:25]

The Logitech Wireles Keyboard K340 dimensions are 398.6 x163.4 x 24.6 millimeters (L x W x H).

Bron: http://blog.logitech.com/...tiple-mice-and-keyboards/

(ff googleen)