Lite-On IHOS104 Zwart Review

freeco 15 oktober 2010, 4.064 views

Lite-On IHOS104 Zwart

Pluspunten

• Relatief goedkoop
  • Stil

Minpunten

• Soms wel lange spin-up

Leessnelheid Score: 4
Bij de keuze van een BD-ROM voor mijn HTPC kwam op de eerste plaats de prijs en als 2de de geluidsproductie tijdens afspelen van schijfjes.
Ik denk dat ik voor beide criteria een topper heb kunnen kiezen, al was het 2de puntje een lichte gok.

Qua prijs kan je moeilijk beter vinden: dit was op moment van aanschaf de goedkoopste BD-ROM in de pricewatch.

Voor de geluidsproductie heb ik wat rondgevraagd op een aantal fora, maar niemand kon me met zekerheid geruststellen. In het algemeen zou Lite-on niet echt luidruchtig zijn door de SMART-X feature (draaisnelheid wordt aangepast aan de werkelijke nood), maar hoe zich dat dan vertaalde in dB's was een gok.
Vanuit de zetel (3-4m afstand) hoor je deze drive niet. Je moet al heel dicht bij de case gaan luisteren eer je wat opmerkt.

Verder boeien leessnelheden me totaal niet. Deze drive zal niet worden gebruikt om content van CD/DVD/BD naar HDD/NAS te copieren. Enkel afspelen van a/v content, en dat doet ie prima.

Als enige 'minpunt' kan ik meegeven dat het soms wel een tijdje duurt eer een schijfje wordt herkend. De drive moet precies een paar keer herproberen vooraleer de spin-up gebeurt. Maar eens dat gelukt is heb ik nog geen problemen ondervonden. Ik til er dus ook niet echt zwaar aan.

Heb jij ook een Lite-On IHOS104 Zwart?

Wat is juist het verschil met de Lite-On IHOS104-32.

Zat er bij jouw model het zilveren frontje bij?
Het enige verschil is de SATA-verbinding: Deze drive maakt gebruik van SATA-150, en degene achter die link van SATA-300.
kan ik hiermee gewoon het maximalen uit de bluray schijfjes halen? had namelijk niet verwacht dat je voor minder dan 50 euro een bluray speler kon kopen.
Geeft iemand nog antwoord op deze vraag? Ik wil ook wel een BD speler voor minder dan €50 maar dan wil ik wel het maximale uit me blu ray schijfjes halen. Het enige wat ik doe is Blu Ray video's afspelen.
Prima, altijd fijn bluray films mee gekeken.
ik vraag mij af of die sata enig verschil zou uitmaken? m'n moederbord zou enkel 300 ondersteunen, maar ik neem aan dat die aansluitingen dan ook op deze 250 zullen passen?

verder goede review, kort en bondig!
Heb trouwens deze week een 2de besteld, voor zo'n €15. Ja nieuw! :D
Waarschijnlijk een foutje in een prijslijst van een leverancier, want ondertussen kosten ze al weer zo'n €48. Heb ik mooi van kunnen profiteren :+