Cooler Master Ammo 533 (ATX, No PSU, Zwart/Zilver) Review

T.Z.496 31 juli 2006, 680 views

Cooler Master Ammo 533 (ATX, No PSU, Zwart/Zilver)

Pluspunten

• Handvat
  • Schuif en Klik systeem
  • Thumbscrews
  • Goede airflow
  • Veel inbouwruimte voor schijven en randapparatuur

Minpunten

• Lastig om draden netjes weg te werken
  • Zit een plastic stukje in de weg om het moederbord goed te kunnen installeren (ATX)

Het is een best flinke, maar ook zeer stevige kast.
Er is zat ruimte voor (nieuwe) drives, namelijk 5* 5.25 en ook 5* 3.25 bays, Van de 5.25 zijn ze allemaal "exposed", van de 3.25 maar 1.
Er is een behoorlijk goede airflow, aan de voorkant van de kast zit een intake met blauwe leds en op het rechterpaneel zijn 2 grote vlakken met mesh (zwart, lijkt op fijn kippengaas)
Op de achterkant is ook nog ruimte voor een (grote) fan, 8 cm, 9cm en 12 cm zijn ondersteund.
De fan voorin is 12cm, maar soms nog redelijk lawaaig.
Een nadeel is hoe lastig een ATX moederbord te plaatsen is, er zit standaard een wit dradenhouderdje op de plaat waar je die moet plaatsen, en dat zit soms in de weg.
een groot voordeel vind ik dat de schijfen met een schuif en klik systeem te plaatsen zijn, net zoals de PCI kaarten, ookal heb je dan nog steeds de keuze deze nog extra vast te schroeven.
De voeding moet vanzelfsprekend nog wel vastgeschroeft worden.
Er worden standaard 4 thumbscrews geplaatst, dus je hebt bijna geen gereedschap nodig.
Het wegwerken van draden is soms wel lastig, ik heb hier geen aparte rails of iets dergelijks voor kunnen ontdekken.
Op het frontpanel zijn 2 USB aansluitingen, Audio in, Audio out en 1 IEEE1394 (firewire) uitgang.

Op de rommeligheid met draden die kan ontstaan en het lastige plasticen houdertje na, vind ik het echt een geweldige kast!
(Het handvat bovenop is ook een goede plus, deze is goed stevig.)

Heb jij ook een Cooler Master Ammo 533 (ATX, No PSU, Zwart/Zilver)?

Zelf ben ik ook in het bezit van deze case en ik ben er ook goed over te spreken. Echter, het plastic stukje dat het plaatsen van een ATX moederbord lastig maakt, zat er bij mij niet in. Ik heb de case ongeveer drie maanden geleden gekocht en deze heeft al meerdere malen prima dienst gedaan om de kast te verhuizen, dankzij het stevige handvat.