Toshiba Satellite A100-253 (Core Duo T2300; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home) Review

Wizo 30 juli 2006, 392 views

Pluspunten

• De grafische kaart Ati X1600 mobility is een van de betere in zijn soort. Spellen als Oblivion, Grand Theft Auto: San Andreas en andere veeleisende games spelen op bijna maximale settings vloeiend. De intel centrino processor en de 1024mb geheugen zorgen voor een prima laptop waarmee je alle kanten nog op kan en - met de standaard van 2006 - voorlopig nog wel even mee kunt.

Minpunten

• Ik ben erg tevreden dus erg moeilijk te zeggen. De 100-253 is niet geluidloos, maar het zacht zoemende geluid is acceptabel. Een ander negatief punt vindt ik persoonlijk het reflecterende beeldscherm, met de verkeerde lichtinval lijkt het soms net een spiegel; met een beetje schuiven en duwen is ook dit goed te verhelpen. Daarnaast blijft het puntje accu een minpunt. Op normale stand gaan ze ongeveer 2:30 mee. Voor mij vallen deze minpunten echter volkomen in het niet bij deze prima laptop.

Het is lastig om een laptop te beoordelen. Natuurlijk zijn er betere (en ook een heleboel mindere) laptops te vinden. Ik heb dus ook puur naar prijs/kwaliteitsverhoudingen gekeken. Dan is de Toshiba 100-253 een betere in zijn soort. De laptop is niet alleen geschikt voor internet en het tikken van een documentje ook de nieuwste games spelen gaat prima op deze laptop. Voor ongeveer 900-1100 euro moet deze laptop met 100 gig HD, 1024 mb intern geheugen en ATI X1600 128 mb grafische kaart te vinden zijn, waarmee hij - wat mij betreft - binnen het wat 'zwaardere, budget, multi-media laptops' segment valt. Mogelijk is de echte hard-core gamer niet tevreden met dit product, de categorie die precies daaronder valt (en dat zijn er nogal wat!) hebben hier een prima laptop mee.

Heb jij ook een Toshiba Satellite A100-253 (Core Duo T2300; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)?