Specificaties Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Medal of Honor, PC (Windows) Review

Maxie1992 13 oktober 2010, laatste update op 13 oktober 2010, 1.111 views

Medal of Honor, PC (Windows)

Pluspunten

• Super geluid
  • Goed verhaal
  • Mooie graphics
  • Makkelijke besturing
  • Differentieerd zich van Call Of Duty

Minpunten

• AI foutjes
  • Soms iets te scripted

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 3
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Toen Medal Of Honor werd aangekondigd en het werd duidelijk dat het de moderne oorlogsvoering koos, had ik een grote twijfel.
Kan EA nog meedoen in shooterland, de twijfel is weg dus dit volstaat met de hoofdletters JA.

Het verhaal van de game, die ik niet ga spoilen, is erg goed opgebouwd. Je begint als een SEAL die een dorpje nadert waar later de hel losbreekt. Het is voorspelbaar, maar dat maakt het er niet saaier op.
De game heeft een realischtische vibe hangen, iets wat ik miste bij Call Of Duty.
De sfeer in de game is goed en de dialogen en radioberichten komen erg overeen als je een Liveleak filmpje kijkt.
Ook wanneer de missies afgelopen zijn lopen deze mooi over in de andere karakters, iets wat in Call Of Duty heen en weer gebeurde. Er is bij Medal Of Honor meer finesse gebruikt zodat het niet gehaast overkomt.
Al is de singleplayer 6 uur, speelde het op Hard, het is wel een singleplayer die goed laat zien dat niet alles a la John Rambo kan.

De gameplay is zoals je het verwacht, je start het op en het schieten en andere acties zijn identiek aan Battlefield Bad Company 2, helemaal geen slecht ding.
Het schieten in de game voelt goed aan, je voelt wanneer er een kogel de kamer verlaat en dat werkt altijd goed.
Andere gameplay elementen zijn ook het spotten van tanks en een Hercules AC-130 in te roepen.
Veel nieuws zal je niet tegenkomen, maar het voelt vertrouwd aan en daarom is de innovatie ook niet nodig.

De graphics , op vele sites is alleen de console versie beoordeeld wat erg jammer is. De PC versie heeft erg mooie graphics.
Mijn videokaart(een EVGA 480GTX) zorgde ook voor mooie beelden, ook wat me opviel is dat de singleplayer die op de Unreal Engine 3 is gedaan geen pop up had.
De textures van de wapens, de kleren en het terrein zien er erg goed uit. Ook de belichting is mooi als je over de bergen van Afghanistan loopt.
Op de PC zijn de particle effects ook mooi als je door de bergen loopt, sneeuw en vliegende rotzooi na een bombardement.
De multiplayer heeft de Frostbite engine, die zijn werk ook goed doet. Alleen lijkt het voor mij iets teveel op BFBC2. Maar dat terzijde, de game ziet er hier ook goed uit, met wel de DX11 features.

Het geluid, ja, toen ik las dat het Medal Of Honor development team naar Zweden ging op samen met DICE weer nieuwe geluiden op te nemen wist ik dat het goed moest zitten.
En ja, dat is het ook.
In de singleplayer en de multiplayer klinkt het allemaal realistisch, de wapenschoten wanneer een sniper op een rots schiet waar je zo'n mooie hoge toon krijgt. Het klopt en is nog beter dan BFBC2.
Sound design moet je aan Zweden overlaten.

De prestaties van de game in mijn computer waren erg goed en zag er beter uit dan het getoonde materiaal op Youtube en andere gamesites.
Meer kan ik hier niet over zeggen, maar ik haalde zeker genoeg frames.

De replaywaarde van game is goed, ik heb de singleplayer al 2x gespeeld omdat ik houd van een wat down to earth spel in plaats van Call Of Duty waar de Predator raketten je om de oren vliegen.
De multiplayer is erg leuk en ook waarderend voor wat je doet, het principe leunt wel erg op Bad Company 2 maar doet het net even anders.

De kwaliteit van de game is ook erg goed, alles hangt goed samen en je ziet dat de ontwikkelaars goed hebben gewerkt. Al kwam ik af en toe een maffe AI bug tegen, dat ze 5 seconden stil stonden en opeens doorschoten maar dat zie ik door de vingers wat dat kan gepatched worden.

De prijs van game is normaal, ik heb hem van Amazon.co.uk, en vond het een goede prijs.

Medal Of Honor hoeft niet eens gemeten te worden met Call Of Duty want het heeft een eigen plek,
wanneer men deze game met Call Of Duty gaat vergelijken dan weet ik het niet meer.
Medal Of Honor is terug.

• EVGA 480GTX
  • 8 GB Geil Memory
  • Intel Core i5 760
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Medal of Honor, PC (Windows)?

Hallo,

Ik heb gisteren Medal of Honor gekocht, Maar heb nu een probleem.
Ik kan namelijk niet online, ik krijg direct deze melding: connection interrupted; The EA servers are not currently available.

Hebben jullie dat ook?
Ik denk dat je dit beter even kunt vragen in de MOH topic op het forum gedeelte, als deze al aanwezig is?

Verder lijkt het me een heerlijk spel. Maar ik ben er nog niet zeker van of ik dit spel wil kopen. Voornamelijk omdat ik ook graag competitive speel. Ik zal het eerst even bij een maat uitproberen en als het spel me bevalt zal ik hem ook kopen

Deze review help er wel bij in ieder geval
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik op het stukje waarbij je "punt A" moest verdedigen en een onbeperkte voorraad laserguided 500-ponds bommen voor handen had, ook wel zoiets had van "hmm...volgens mij wordt daar normaal niet zo mee gestrooid".

Maar verder kan ik het wel vinden in je review. MoH zet een realistische gameplay neer die zeer zeker weet te vermaken. Zelf vind ik de door jou geroemde "feel" van de game niet zo heel fijn, maar ik heb diezelfde feel bij de Battlefield-reeks ook nooit echt kunnen waarderen, dus dat zal wel persoonlijk zijn.

Ik denk dat ik toch wacht op CoD en die helemaal grijs ga spelen, aangezien ik die games juist wél allemaal heerlijk vind aanvoelen.
Maar begrijp me niet verkeerd:
MoH is zeer zeker terug
klopt MOH is zeker terug, en die ''feeling'' is zeker aanwezig, maar dat is persoonlijk idd. Zelf ga ik ook voor COD als het gaat om de juiste ''feeling'' haha:)
Eindelijk een positieve review. Ik wist wel dat MOH niet zo erg teleur kon stellen. Waarschijnlijk hebben de meeste sites op consoles getest ofzo (Well, duh dat je spelervaring daar minder is...)
Het feit dat MOH met COD wordt vergeleken is opzich wel terecht, zelfde soort warfare en de release tijd is ook dichtbij elkaar, daarbij zijn COD en MOH ''concurrenten'' van elkaar.

Wel is het zo dat die vergelijking pas echt kan worden gemaakt zodra COD gereleased is, want die filmpjes tov een multiplayer beta van moh helpen ook niet veel.

We shall see.