Fuji FinePix S9500 (9MP, 10x zoom, 28-300mm, f/2.8-4.9) Review

Valor 29 juli 2006, 294 views

Fuji FinePix S9500 (9MP, 10x zoom, 28-300mm, f/2.8-4.9)

Pluspunten

• Stevige behuizing
  • Manual Zoom
  • Manual Focus

Minpunten

• Gevoelige knopjes. Mijn Command Dial was er na 3 maanden al me opgehouden. Gelukkig nog garantie. Hoewel Fuji niet echt niet snel is met reparatie en ook nog is de verkeerde Camera retour stuurde

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 3
De S9500 is een veelzijdige camera. Voor de fotograaf die graag zijn foto kwaliteiten verder wil ontwikkelen. De camera is makkelijk te gebruiken dit door dat de menu structuur van de camera goed te volgen is. In het menu is een groot aantal instellingen te wijzigen zeker als de Camera in mode "M" wordt gezet. Naast M gebruik ik het meeste P,A,S als modes. De voorkeurmodes zijn leuk voor mensen die niet de behoefte hebben om zich te verdiepen in fotografie.

Naast de software voelt de behuizing degelijk aan. Nog een groot voordeel is het manual zoomen. Hierdoor kan je heel snel het gewenste object vergroten en ben je niet afhankelijk van hoe snel het knopje van in/uitzoomen reageert.

Mijn conclusie is dan ook dat deze camera uitermate geschikt is voor zowel consumer als prosumer

Heb jij ook een Fuji FinePix S9500 (9MP, 10x zoom, 28-300mm, f/2.8-4.9)?