Specificaties 16GB microSDHC, §0,536 per GB - Bekijk alle specificaties

Sandisk microSDHC 16GB Class 2 Review

deepbass909 11 oktober 2010, laatste update op 11 oktober 2010, 1.663 views

Sandisk microSDHC 16GB Class 2

Pluspunten

• Snelheid, prijs

Minpunten

• Geen

De keuze voor dit kaartje was vrij simpel, uitbreiding van de opslag in mijn nieuwe Samsung Galaxy S.

Ondanks dat het kaartje een snelheidsrating van Class 2 heeft (2MB/sec), haal ik zowel met benchmarks als met kopiŽren snelheden van rond de 6MB/sec, wat overeenkomt met de veel duurdere Class 6 kaartjes. Vandaar de 5 sterren bij prestaties, het kaartje is in mijn geval 3 keer sneller dan je zou mogen verwachten. Voor deze prijs zeker een aangename meevaller. Maar wel een opmerking hierbij, dat ik deze snelheden haal, is absoluut geen garantie dat iemand anders dat ook haalt. Class 2 is slechts een minimale snelheid die het kaartje sowieso moet kunnen halen. Het kan dus zomaar zijn dat een ander kaartje ook maar daadwerkelijk 2MB/sec haalt.

De combinatie van de snelheid en de lage prijs (de laagste van alle 16GB microSD kaarten) maken dat het kaartje een niet te evenaren prijs/kwaliteitsverhouding heeft.

Verder doet het kaartje wat ik ervan verwacht. Het slaat 16GB aan data op, zonder te zeuren of problemen te geven.

Heb jij ook een Sandisk microSDHC 16GB Class 2?

Je hebt geluk gehad dan :D
Ik haal helaas maar 2.3 mb/s
ik denk eerder dat jij pech hebt, m'n versie van dit kaartje haalt zo'n 8 MB/s schrijven :)
9.1 (schrijven) op sc card tester
is deze ook geschikt voor de SGS PLUS?