Asus Geforce 7950 GX2 1GB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) EN7950GX2/2PHT Review

Kecin 25 juli 2006, 3.378 views

Asus Geforce 7950 GX2 1GB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) EN7950GX2/2PHT

Pluspunten

• Goed beeld (Hoge resolutie's).
  • HDTV mogelijk.
  • Netjes verpakt.
  • Duidelijke handleiding.

Minpunten

• Dual screen werkt niet onder gamen.
  • Kinderziekten driver.
  • Prijs.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Wat doe ik ermee:
Ik game af en toe, en gebruik hem vaak voor films kijken.

Welk systeem draait die in:
Zie specs bovenaan.
Verder op Windows XP SP2 Pro, ik gebruik hem alleen achter een gewone monitor(DVI).
Het systeem staat in een redelijke koelle kamer.
Er word regelmatig mee ge-gamed.

Temperatuur:
Wat me wel opviel was hetvolgende, wanneer alles geinstalleerd is, en je systeem draait idle. Dan heeft de kaart een temperatuur van circa 59 graden. Kom je uit een game, dan rond de 70.
Alles word goed gekoeld in een Coolermaster Stacker, waarschijnlijk het warme weer. Ik heb hiervoor een ATI 9600 gehad, deze was passief gekoeld. Wellicht is het gewoon een hele overgang voor mij ;).

Geluid
Geluid heb ik bijna niet waar genomen, wellicht komt dat door de kast. (3X 120MM fan, 2X 80MM fan)

Drivers
De drivers die in het begin uit zijn gebracht, waren nog niet mogelijk om in Quad SLI te draaien. Echter ik toch geen Quad heb, vind ik het niet zo'n probleem. Maar ik vind wel dat dit bij de release aanwezig had moeten zijn.
Verder schijnt dual-screen niet gebruikt te kunnen worden wanneer je SLI geactiveerd hebt. (Onder het gamen dus). Je moet voordat je gaat gamen eerst het andere scherm de-activeren, óf geen SLI gebruiken.
Ik heb dit zelf nog niet getest, maar heb dit gezien in de instelmogelijkheden, en het werd eens behandeld in een review.
Normaal werk ik zelf ook in dual screen, maar kan het momenteel even niet testen.
Ook zit er bij de drivers een codec (o.i.d) ingebouwd wat je filmpjes, en games helderder maakt. Ikzelf had problemen met het beeld, wanneer ik een film keek (.Avi) kreeg ik snel dat het beeld vast liep, en ik niet kon spoelen. Ook filmpje's op webpagina's was een probleem.
Ik heb het in het configuratiescherm uitgeschakeld, en de filmps deden het weer perfect.

Score's
Ik zelf had hoge verwachtingen van de kaart, en die kwamen ook uit.
In 3dsmark 05, kreeg ik een kleine 14000 punten.
Ik heb nog geen artifacts gezien.
3dsmark 06, heb ik nog geen kans voor gehad te draaien.

Wat werd er bijgeleverd:
- Kaart
- Handleiding
- Driver CD
- Keurig doosje, in zacht schuim
- HDTV kabel.
- 2 X een DVI-VGA splitter
- Project: Snowblind (game)
- Peter Jackson's King Kong - The Official Game of the Movie

Al met al:
Een goede, te dure, kaart.
Het is slim om te wachten, zodat de prijs zakt. Dan is het een prima vervanger voor een 7800GT(X) o.i.d.
Een must voor een gamer.

Heb jij ook een Asus Geforce 7950 GX2 1GB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) EN7950GX2/2PHT?

Hoezo weten jullie nog niets, er staan toch duidelijk plus en min punten?
oh my god!:
Ik game af en toe
En daar neem je een 7950GX2 voor ;)

Maar de survey is al een stuk duidelijker. Probeer zoveel mogelijk de punten waarop je een beoordeling moet geven in je verhaal te betrekken. Dus algemene beoordeling, overclockbaarheid etc.

De punten bij positieve en negatieve eigenschappen moeten een samenvatting vormen van je verhaaltje :)
Ik game af en toe

En dan koop je zoooon systeem fx62 met zon videokaart :Ogenoeg geld zeker haha :P erg mooi systeem.
OMG, hoezo overkill?!
Maar ja ieder in z'n eigen waarde laten.
Krijg mijne morgen binnen ook ASUS
samen met m'n ASUS P5W DH Deluxe.
E6600 komt later. Maar ik sta te trappelen om die baby te checken op m'n Dell 2007WFP sorry moest FF :*)

Gozer have fun with it. (I know I will) :7
echt een must deze kaart!!!
ik heb nu sinds kort mijn pc verbouwd naar een striker extreme met een e6600 4gb en 2 Asus Geforce 7950 GX2 1GB DDR kaarten.

wat een verschil tegenover mijn ouwe p4p800-deluxe p4 3.2 4gb 5200 nvidia!!!

Ondanks dat ik geen echte tweaker ben, ben ik uitermate tevreden met deze kaarten.
wat ik mis in de survey, is dat je via de nvidia site software kan downloaden die je kaart(en) configureerd naar de meest snelle config die haalbaar is.

ik had de kaarten al in huis voordat ik mijn mobo had gekocht en de bijgeleverde games al op mijn ouwe p4 gespeeld nu heb ik ze ook geprobeerd op mijn nieuwe configuratie, waarbij de spellen in volledige resolutie gespeeld moeten worden omdat het spel anders te snel gaat (waar ik ze dus eerst op 800X600 32bits speelde kan dat nu op 1280X1024 32bits en hoger)

mocht je geld teveel hebben koop dan een 8800, mocht je budget willen koop dan deze kaarten via marktplaats ofzo... scheeld een hoop cash en je haald heus wel het resultaat wat je wil

grtz ;)

[Reactie gewijzigd door leo_1979 op 30 augustus 2007 14:15]

Jijzelf beargumenteerd anders ook helemaal niet. Geef dan tenminste aan wat beter eraan kan.

Allereerst zou ik de opsomming bij positieve en negetieve eigenschappen in verhaalvorm bij de tekst plaatsen. Deze twee boxjes zouden hooguit 3 puntgewijse punten moeten bevatten:
+ snelste kaart
+ temperatuur
- kinderziektes driver
- prijs

De shitload aan verloopstekkertje kan je eigenlijk in elk pakket wel vinden evenals de goede beeldkwaliteit.
Ik heb deze kaart aangeschaft omdat ik een groot budget had voor een nieuw systeem.
Misschien onbedoeld, maar met zo'n "opschepperig" begin lok je wat negatievere reacties wel uit.
" Ik wil ook zo'n PC :'( "

Edit: Ga anders wat dieper in op dat driverprobleem en de problemen met Dualmonitor. Dat zijn de punten die toevoegende waarde hebben. Dat ie snel is weten we allemaal :7
Okay, kijk, hier heb ik wat aan. Ik ga er gelijk even mee bezig.

Dit is overig ook mn eerste survey :7

-edit-

Aangepast
Chapeau Zo kan het dus ook B-)
Ik vind het wel bijzonder dat er geen games meegeleverd zijn. Dat heb ik tot nu toe bij al mijn graka's gehad. Het waren wel geen Asus spullen (XFX, Club3d, POV) maar de Asus 6600GT van een vriend van mij was ook vergezeld met games. (Bij XFX had ik er zelfs 3 [6CDs...] ).

Bij zo'n kaart mag je toch wel minstens COD2 verwachten.
Vergeten, zat er wel bij, thanks iig.

@ Luuk1983

Overclocken e.d heb ik geen verstand van, beter maar niet aan beginnen. Daarvoor zou ik hem teveel missen als ik hem afbreek O+
In 3dsmark 05, kreeg ik een kleine 14000 punten.
ALS je dan al zeurt, doe het dan wel als er echt iets aan de hand is.
Met kleine bedoelde ik bijna 14k ;). het scheelde maar een aantal punten :Y)