Arctic Cooling NV Silencer 6 (Rev. 2) Review

XiN-eViL 25 juli 2006, laatste update op 25 juli 2006, 331 views

Arctic Cooling NV Silencer 6 (Rev. 2)

Pluspunten

• zeer stil
  • makkelijk aan te sluiten
  • kost maar 15 euro
  • ziet er best mooi uit
  • geen gekloot met koelpasta, zit al op de koeler

Minpunten

• Ik kan niks verzinnen wat er negatief aan is...

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Ik heb een asus 7900 GT, maar om dat de stock koeler veel te veel herrie maakte ben ik op zoek gegaan naar een andere koeler.
Ik was er al snel achter dat arctic een tof merk was, maar dat ze officieel geen koeler hadden voor de 7900 GT. Op google kwam ik een forum tegen waarop stond dat iemand de Silencer 6 op z'n 7900 GT had kunnen plaatsen zonder ook maar iets te hoeven modden. Omdat de koeler maar 15 euro was, heb ik hem besteld, samen met wat ramsinkjes.
2 dagen later (vandaag dus :) ) kwam hij binnen, dus ik eerst de ramsinkjes erop zetten en daarna de koeler, die gewoon goed past :) . Alleen had ik 1 ramsinkje een beetje te ver richting de core geplakt en pastte het dus niet helemaal, maar dit heb ik opgelost door het sinkje wat op te schuiven. Nu past de koeler perfect, en ik moet zeggen: wat een stilte! Ik las hier dat er vroeger losse koelpasta bij de koeler zat, en dat mensen dit niet fijn vonden. Ik denk dat arctic hier naar heeft geluisterd, want ze hebben de koelpasta nu al op de koeler zitten, met zon plasticje ervoor, iets wat ook zeer fijn is :)
De temperatuur van mn GPU is idle 4 graden kouder nu, dus ook dat is een pluspunt. Al met al vind ik dit een zeer goede koeler, en raadt ik hem iedereen aan!

Heb jij ook een Arctic Cooling NV Silencer 6 (Rev. 2)?

Moet dit niet de silencer 5 zijn?