Samsung LE26R71B (26") Review

Hoicks 25 juli 2006, laatste update op 25 juli 2006, 3.826 views

Samsung LE26R71B (26")

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooie kleuren
  • Vet design (IPOD zwart)
  • Veel aansluitingen

Minpunten

• Lange afstandbediening
  • Geluid is net voldoende
  • Geen on/off switch

Afgelopen zaterdag was het dan zo ver! Eindelijk creditatie van mijn oude kapotte breedbeeld TV die al anderhalve maand bij de reparatieafdeling van de Makro lag. Met dit geld kon ik de helft van mijn nieuw aan te schaffen Samsung LE26R71B financieren. 400 euro bijleggen en ophalen het ding!

De TV zit stevig ingepakt in een op het oog kleine doos. Netjes en voorzichtig uit de verpakking gehaald en neergezet. Het design is om te watertanden. De voet die je erbij krijgt moet je vastschroeven, maar dit heb ik niet gedaan om eerst het panel op onvolkomenheden te kunnen testen.

Eerst aangesloten op de laptop om op dode (sub) pixels te testen. w00t! Niet één dode (sub) pixel. Vervolgens de tv netjes op de voet vastgeschroefd met 4 bijgeleverde schroefjes en op het video meubel geplaatst. Een audio/video meubel met een 68cm CRT breedbeeld Tv daarop lijkt klein. Met de LCD TV helemaal achterop het meubel gesitueerd lijkt het erg groot. Even wennen dus!

De installatie is een fluitje van een cent, aansluiten, aanzetten, menu doorlopen en klaar!

Ik ben er nog niet uit wat een betere beeldkwaliteit oplevert, analoog of via TV digitaal van @home. Maar dat kan ook komen doordat ik de digitale decoder via scart heb aangesloten. Heb geen supergoede kabels.

De DVD speler is ook via scart aangesloten en geeft een belabberde kwaliteit. Ik moet deze speler nog via component aansluiten, maar hier heb ik nog geen kabel voor.

De PC heb ik aangesloten via de VGA ingang (D-SUB). Het beeld wat je dan op het scherm tovert is ontzettend vet. Ik zat bij het bekijken van een HD WMV filmpje bijna met een harde op de bank. Wat vet! Sommige filmpjes (was een vliegshow) zorgen ervoor dat ik Bijna misselijk werd van de scherpte en realisme. (ik hou niet van vliegen :P)

De HTPC software die ik gebruik geeft ook een duidelijk en scherp beeld met mooie kleuren.
DVD's kijken (via PC) is een lust voor het oog. De kleuren spatten van het scherm. Zwart is ook zo donker dat ik er geen last van heb dat het zwart licht geeft zeg maar.

Kijkhoek is ook goed. En van ghosting heb ik nog geen last gehad.

Specs:

FYSIEKE EIGENSCHAPPEN Muurbevestiging Audi Pack / Vogels
Gewicht 10 kg
Afmetingen met stand (hxbxd) 530 x 675 x 215,5 mm
Afmetingen zonder stand (hxbxd) 475 x 675 x 75 mm

Heb jij ook een Samsung LE26R71B (26")?

hahahahaahah :P ik zat bijna met een harde op de bank :P

verder leuk gedaan en mooie foto's helpt mij bij een besluit tenemen voor een nieuwe tv :)

[Reactie gewijzigd door yorkstar op 6 maart 2008 15:04]