Plantronics Voyager PRO Review

Philos31 10 oktober 2010, laatste update op 11 oktober 2010, 1.426 views

Plantronics Voyager PRO

Pluspunten

• Goede noise canceling
  • Goede geluidskwaliteit, zowel zenden als ontvangen
  • Goede spreek en standby tijd
  • Confortabel

Minpunten

• Niet de meest sexy headset, je krijgt vast commentaar als je hem op kantoor draagt.

Opnamekwaliteit Score: 5
Plantronics Voyager Pro Actieve ruisonderdrukking Bluetooth Headset

Heb je ook zo'n baan? Uren in conference call's? Collega's en vooral je manager belt je op tijden dat het eigenlijk niet uitkomt?
Werk je ook liever niet thuis omdat de kinderen dan door de zakelijke gesprekken schreeuwen, huilen en aandacht vragen?

Misschien zit je vaak in de auto en moet je contact houden met kantoor, of wat dacht je van in de trein?
Overal om je heen is herrie, en eigenlijk wil je dat niet tijdens je gesprekken.
Heb je ooit wel eens tijdens een conference call gehad dat iemand je vroeg om je telefoon op mute te zetten?

Dat is allemaal opgelost met deze headset.

Noise Cancelling
Noise-cancelling is al langer beschikbaar in headsets, maar het nadeel is vaak dat ook je stem vervormd.
Wat Noise Cancelling doet is al het geluid rond je heen wegfilteren, maar als je niet meer klinkt als jezelf heb je hier ook niet veel aan.

Deze voyager pro heeft AudioIQ2, een door plantronics ontwikkelde geluidsonderdrukkingstechniek die ervoor zorgt dat je stem helder doorkomt zonder dat het omgevingsgeluid te horen is.
Klinkt te mooi om waar te zijn he?

Dat dacht ik ook, maar ik heb toch deze headset gekocht voor mijn vrouw.
Verderop zal ik de ervaringen laten weten.

Geluid
Het is niet alleen belangrijk dat iemand jou kan horen in een telefoongesprek, maar het is natuurlijk net zo belangrijk dat jij de ander goed kunt horen.
Onderdeel van AudioIQ2 op deze headset is de volume aanpassing.

Stel de headset in op een geluidsniveau wat je prettig vind en maak je verder nergens meer druk om.
De headset meet het omgevingsgeluid en op het moment dat je in een rumoerige omgeving komt zal het geluid harder worden, en op het moment dat je ergens op een rustige plek zit zal het geluid zachter zijn zodat je altijd de ander kunt verstaan.
Verder zorgt een 20 band equalizer ervoor dat de stem van de ander altijd luid en duidelijk te verstaan is, de headset verbeterd als het ware het inkomende geluid en past het aan aan de omstandigheden waar je je in bevind.

Klinkt nog steeds te mooi om waar te zijn he?

Verdere eigenschappen
Iets wat erg handig kan zijn, deze headset kan met 2 telefoons tegelijk gebruikt worden, als je bijvoorbeel een zakelijk en prive mobiel hebt kun je die beide gebruiken. (via bluetooth)

De batterij kan 6 uur gesprekstijd aan, dus voor de meeste professionals zal dit ruim voldoende zijn om de hele dag zonder opladen door te komen.
Als de batterij bijna leeg is zal er een dame in je oor fluisteren "battery low", dat is handiger als een piepje.
Ervaring

Mijn vrouw heeft een drukke baan, zit de hele dag aan de lijn, en vaak zelfs tijdens autoritten onderweg naar huis word ze nog gebeld of heeft ze nog een conference call.
Thuiswerken word voor haar steeds lastiger omdat onze 2 jaar oude dochter soms midden in een telefoongesprek mama gaat roepen, of valt en begint te huilen.
Ze was erg sceptisch, ook zij vond het te mooi klinken om waar te zijn maar wilde het ook erg graag proberen.

AUTO:
Een conference call in de auto, Airco aan, radio aan.
De ontvangende partij hoort alleen haar stem, collegea wilden niet geloven dat ze in de auto zat.

THUIS:
TV aan voor onze dochter, en ze speelde gewoon in de huiskamer samen met mama.
Ik ben als ontvangende partij het huis uitgegaan en kon haar helder verstaan en hoorde inderdaad niet dat de TV aanstond en hoorde ook mijn dochter niet spelen en slepen en gooien met haar speelgoed.

KANTOOR:
Op kantoor waar andere collegae kletsen, de airco en de radio aanstaan klinkt het alsof ze in een stille ruimte zit.

BUITEN:
Tijdens een behoorlijk winderige dag hebben we ook nog een test buiten gedaan.
Van de wind hoor je wel iets, maar het lijkt eerder alsof je een krant verkreukeld dan dat je in een storm buiten staat.

De headset maakt waar wat beloofd word, in bijna elke situatie filtert hij al het omgevingsgeluid weg zonder dat je stem wegvalt of vervormd.
Wind is nog wel te horen maar zeker niet irritant.
Een hele dag is makkelijk door te komen met een volle batterij, en mocht hij toch leeg raken is hij erg snel weer opgeladen.
Headset is erg confortabel (zo ziet hij er niet uit) maar je merkt vaak niet eens dat je hem op hebt.
Eigenlijk een must voor iedereen die wat vaker voor zn werk aan de telefoon zit.

Specificaties

* Gesprekstijd: tot 6 uur
* Stand-by tijd: 120 uur
* Bereik: tot 10 m
* Laadtijd: 1,5 uur
* Bluetooth-versie: 2.1 + EDR (Enhanced Data Rate) en Secure Simple Pairing (SSP)
* Bluetooth-profielen: Headset (HSP) en Hands-Free (HFP)
* Afmetingen: 5,71 x 5,71 x 2,28 cm
* Gewicht headset: 17,5 g
* Mulitpoint, op 2 toestellen tegelijk aanmelden!
In de verpakking
* Headset
* adapter
* Drie paar zachte gel-oordopjes (Small/Medium/Large)
* Schuimrubber oorkussentjes
* Handleiding

De headset is behoorlijk aan de prijs, maar levert echt waar voor z'n geld.
De normale prijs op dit moment ligt zo rond de 100 euro, maar ook zo rond de 60 euro te krijgen.
Op een bepaalde veiligssite heb ik "refurbished" modellen gezien voor rond de 40 euro.

Heb jij ook een Plantronics Voyager PRO?

Aardige review, al klinkt het een beetje alsof het van een verkoper afkomt ;)

Wat ik graag zou willen weten is of deze headset ook met de pc te gebuiken is? Ik zoek namelijk een comfortabele manier om op Skype en Ventrilo te ouwehoeren. PC headsets (gaming headsets) zijn vaak complete koptelefoons waarbij men er vanuit gaat dat het spel geluid of muziek ook via de koptelefoon moet lopen. Mijn Windows 7 drivers bieden de mogelijkheid elk programma zijn eigen in- en outputs te geven dus zodoende kan ik Skype en Ventrilo exclusief over de headset laten lopen. Ik hoef dus eigenlijk alleen nog maar te weten of de headset ook met de pc paired en of dat ook goed werkt verder.

Alvast bedankt!
Ik ben zeker geen verkoper maar dit ding werkt gewoon goed. Ik wilde alleen een leuk leesbaar verhaaltje maken... Heb een zeer saaie kantoorbaan helaas :)

Ik gebruik hem zelf niet met de PC maar ik weet dat er een UC versie is voor unified communications, dus skype etc.
Ik ga er van uit dat de headset ook gewoon via bluetooth op je pc kunt gebruiken.