Canon Pixma MP500 (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB 2.0) Review

eveersel 18 juli 2006, 768 views

Canon Pixma MP500 (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB 2.0)

Pluspunten

• Papierlade
  • Dubbelzijdig printen
  • Uitgebreide offline menu's
  • Separate inkt cartridges
  • Stof vrij opbergen (alle kleppen kunnen makkelijk dicht)
  • Makkelijk CD's printen met meegeleverde cartridge

Minpunten

• USB kabel niet meegeleverd en alleen duurdere modellen kabel blijken te voldoen (een voor je daar achter bent, ben je een paar dagen verder)

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 4
De Pixma MP500 is een mooi apparaat die op het eerste gezicht alles in huis heeft... en dat is dus ook zo. Je kunt er echt alles mee wat je als thuisgebruiker zou willen. Groot voordeel vind ik dat je het hele apparaat stofvrij kunt sluiten (alle kleppen dicht) en met een simpele druk op de knop de uitvoerlade kunt openen. Ook heeft de printer/scanner een papierlade waardoor mijn A4-tjes stofvrij liggen, ideaal!

Een nadeel is dat de MP500 last heeft van USB kabels die niet 'goed' zijn. Ik heb een redelijk dure USB kabel moeten kopen nadat thuis bleek dat de scanner met 3 verschillende kabels niet wilde werken... na lang zoeken (en meerdere her-installaties van drivers/software/updates...) ben ik erachter gekomen dat ik dus een (dure) USB kabel moest hebben... aansluiten en jawel, nu scannen zonder problemen

De bijgeleverde software MP navigator is redelijk: in de eigen sofware kan ik geen voorbeeld scannen! Alleen door te kiezen om direct via de TWAIN driver te scannen kan ik kiezen voor een voorbeeld... reden voor mji om deze software dus niet te gebruiken! De driver werkt heel goed, vooral het inscannen uit bijvoorbeeld tijdschriften (grote korrel) gaat echt perfect.

Heb jij ook een Canon Pixma MP500 (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB 2.0)?

Een USB kabel is inderdaad geen standaard onderdeel bij een printer.

Die zou je dus bijna altijd los moeten aanschaffen.
Wel apart btw dat ie zo gevoelig is voor kabels :)
Het lijkt bij alle Canon Pixma MPxxx modellen voor te komen. De printer werkt normaal op een 'gewone' usb-kabel, maar scannen geeft onverklaarbare fouten. Je kunt dan twee dingen doen: een shielded USB 2.0-kabel halen of zorgen dat je, bijvoorbeeld in BIOS, USB 2.0-ondersteuning uitschakelt. Ik heb zelf een MP150 en geen zin om voorlopig een kabeltje te halen. Ik scan dus nu gewoon op USB 1.1-snelheid.

Erg slecht dat Canon dat zelf nergens duidelijk vermeld en dat ze er uberhaupt al last van hebben. Zeker als dit probleem optreedt, zouden ze het kabeltje erbij moeten leveren.
Ik heb nog geen problemen ondervonden met mijn USB, terwijl de kabel toch al 10 jaar oud is. Wel belachelijk idd dat er zo'n kabel niet standaard bij zit.
Verder wel tevreden met dit apparaat. Minpunt vind ik het trage opstarten, ff snel een printje maken terwijl het apparaat afstaat is er niet bij.