Specificaties 16 speed DVD-brander met PATA-33 aansluiting - Bekijk alle specificaties

NEC ND-3500 16x (Dual-layer) Review

Frits Flits 13 juli 2006, 340 views

NEC ND-3500 16x (Dual-layer)

Pluspunten

• Als hij brandt, dan brandt hij ook prima. Gebrande schijfjes worden in elk apparaat zonder problemen gelezen. In dit geval is het merk TDK (zowel CD-R als DVD+R). Verder is de brander stil.

Minpunten

• Na 4 branders geef ik m'n vertrouwen in NEC op. Veel media pakte hij daarbij ook niet (Fuji, Sony) en ze blijken niet duurzaam te zijn.

Media-foutgevoeligheid Score: 4
Media-compatibiliteit Score: 1
Schrijfsnelheid Score: 3
Leessnelheid Score: 3
Dit is al de 4de NEC in 3 jaar tijd die de geest heeft gegeven. De eerste twee waren 1100A's en toen die waren overleden, heb ik uiteindelijk maar gekozen voor de 3500. Omdat de meeste mensen toch goede ervaringen hadden met de NEC's

De eerste 3500 is na 20 brandbeurten er mee opgehouden, wat ongeveer 1½ maand duurde. Deze NEC is na een jaar overleden. Allemaal gaven ze fouten weer bij het verifiŽren toen ze overleden. Zomaar spontaan. Helaas, want hij brandde verder prima. Een firmware-update mocht ook niets baten.

Heb jij ook een NEC ND-3500 16x (Dual-layer)?

*tip* koop nooit merk media ;)
ik heb een nec en koop altijd el-cheapo media en het werkt all 220 gebrande DVD prima.
Het kan best zijn dat de el-cheapo media prima branden. Maar probeer ze na een paar jaar nog eens uit te lezen :Y)

En als je een beetje rondkijkt zijn merk-dvd's heel goedkoop te bestellen. 30 euro voor 100 prima dvd's vind ik toch zeker de moeite waard hoor...
Heb je je garantie nog (lijkt me wel, na 1 jaar?)

Meestal doet NEC echt niet moeilijk, zelfs met geflashte firmware kreeg ik nog een nieuwe.

Verder heb hier nog met geen enkele media problemen gehad. Ik bestel bij CDRWinkel steeds de goeikoopste die er in het gamma zitten, en deze brand ze allemaal perfect.