Apple iPod Touch V4 32GB Zwart Review

nielshhhh 2 oktober 2010, laatste update op 2 oktober 2010, 2.453 views

Apple iPod Touch V4 32GB Zwart

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Display
  • Snelheid in het gebruik
  • Accu

Minpunten

• Camera is niet geweldig
  • WiFi valt soms weg

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik had eerst de iPod touch 1G 16 GB, maar de ruimte was net te klein voor mij, en nu de nieuwste iPod ook de A4 chip heeft, leek het me een mooi moment om over te stappen.
Uiterlijk:
Het design is goed. Het oogt erg slank, en het is mooi en degelijk afgewerkt. De volumeknoppen, en power-knop reageert ook goed, wat niet altijd het geval was bij de 1G, misschien komt dat ook door slijtage.
Scherm:
Het Retina display is een echte verbetering. Nu wordt je niet meer afgeleid door de pixels, in de zin dat dat je op sites als NOS.nl helemaal uitgezoomd, toch de tekst scherm ziet, en niet een regel gekleurde pixels.
Camera:
De camera valt me tegen. De foto's die worden gemaakt zijn minder dan 1MP, en van slechte kwaliteit. De filmpjes in 720p zien er beter uit, dus daarvoor zou ik hem alleen gebruiken. Voor Facetime zit er ook nog een front-camera op, maar aangezien ik geen bekenden ken die ook Face-time hebben, heb ik deze feature niet getest.
Het gebruik:
Door de verbeterde hardware is deze iPod veel sneller geworden, net zoals de iPhone 4. Tweakers.net laadt lekker vlot binnen enkele seconden. Multitastiking werkt ook erg goed. Maar ook al heb je een app niet al geladen, dan nog laadt alles vlot.
Speaker:
De speaker gaat binnenshuis redelijk hard, maar als je buiten komt, is het duidelijk minder hard. De kwaliteit is niet geweldig, maar dat kun je ook niet verwachten van zo een kleine speaker. Het geluid met koptelefoon op is wel gewoon uitstekend.
WiFi:
Als je binnen normaal bereik bent van het accespoint, dan is de verbinding erg goed. Het is WiFi N, maar alleen op 2,4 Ghz, dus echt veel heb je daar niet aan. Ik haal met speedtest een snelheid van 25 Mb/s (De provider levert 100Mb/s). Als ik twee verdiepingen hoger ben valt soms de verbinding weg, dat licht eraan hoe je de iPod vasthoud, merkt ik. Bij de 1G was er nog een speciaal zwart plastic stuk in de behuizing, dat er nu niet meer is, vandaar dat het bereik minder is geworden.
Accu:
Wat ik zo na een week merkt, is dat de accu het erg goed vol houdt. Ik internet veel, YouTube enzo, dan is die gemiddeld na een uur of 8 leeg. Maar als je veel muziek luistert, en minder internet of games speelt, haal je makkelijk 20/30 uur. Het scherm heb ik niet helder staan (25%).

Heb jij ook een Apple iPod Touch V4 32GB Zwart?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8