Specificaties 10MP, 3x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Olympus 1040 Rood Review

Ericson 2 oktober 2010, 171 views

Olympus 1040 Rood

Pluspunten

• Compact, Maak goede foto´s en je kan er aardig creatief met werken.

Minpunten

• Slechte accu capaciteit, zwakke behuizing en onbetrouwbaar (accu) en vrij duur.

Snelheid en automatiek Score: 2
Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 1
Tijdelijk gehad zeer slechte camera met ontwerpfout. Ik kocht deze na de 1030 voor nood. Tweede hands weliswaar. Maar de accu heeft veel minder capaciteit dan van de 1030. Ik heb er zelfs nog een nieuwe bij gekocht maar het zelfde probleem. Je laad de accu zet de camera aan en na 1 minuut gaat deze uit. Soms met de melding batterij leeg. Na vele keer aan en uit zetten kan je dan weer enkele foto´s maken. Soms foto gemaakt dan keek je naar de display zwart en kans gemist. Ook van de instellingen kreeg ik een punt hoofd. Je zette de camera aan op stabilisatie stand en de flitser uit. En ja hoor weer de camera aan en uit en dan stond weer de flits aan. Kost zeer veel tijd. De behuizing is van zeer dun metaal en je moet goed uitkijken kan niet veel hebben. De foto´s zijn goed alleen de menu en opties zijn beperkt. Zeker gezien de prijs een afrader.

Heb jij ook een Olympus 1040 Rood?

Dit klinkt een beetje alsof je een slecht exemplaar te pakken had en niet echt representatief voor het model. Normaal zou ik aanbevelen om het apparaat terug te brengen naar de winkel, maar dat is lastig bij een tweedehansje. Had de vorige eigenaar ook niet dezelfde problemen en hem daarom maar verkocht?