Fujitsu-Siemens Amilo Pi (Core Duo T2300; 1GB; 100GB; DVD-/+RW; 15.4"TFT; WXP Home) Review

warnas 8 juli 2006, 177 views

Pluspunten

• Prachtig scherm, zeer compleet, goede videokaart (althans voor GTA San Andreas), fluisterstil.

Minpunten

• Wordt VEEL te warm, is eigenlijk nog te duur maar dat komt ook door die dual centrino.

Duidelijke zwakke plekken zijn:

- Paneel onder keyboard, waar tijdens het tikken je handpalm op rust, wordt VEEL te warm. (Ook in economy modus, hoewel minder.)
- Ctrl-toets zit op verkeerde plek, zeer hinderlijk
- Geluidskaart goed maar speakers zijn onwaarschijnlijk slecht
- Vrijwel geen aansluitingen aan de achterkant, dus je zit aan de zijkant met alle USB-zooi, de netwerkkabel waar je muis zit (als je rechts bent tenminste)

Let ook op: PCMCIA-express, dus de nieuwe standaard. Oude PCMCIA-kaarten zullen niet passen.

Ik gaf ook een lage waardering voor robuustheid omdat hij redelijk zwaar is (op zich niet gek) maar ik heb nu al een keer of 30 heb meegenomen op lokatie en echt het gevoel heb dat die casing van eierschaal is. Ook de plek voor de USB-aansluiting links is niet handig: ze zitten te dicht op elkaar, te hoog boven het bureaublad en ik ga er maar een vaste verlengkabel inprikken om zo de connector te ontzien.

Sterke kanten:
- Goede Wifi-ontvangst
- Erg stil
- Schitterend beeldscherm

Heb jij ook een Fujitsu-Siemens Amilo Pi (Core Duo T2300; 1GB; 100GB; DVD-/+RW; 15.4"TFT; WXP Home)?