Fractal Design Define R3 (Wit) - Reviews

Fractal Design Define R3 (Wit) Review

Mosibfu 27 september 2010, laatste update op 27 september 2010, 1.319 views

Fractal Design Define R3 (Wit)

Pluspunten

• Super Case.. ik vind deze echt TOP

Minpunten

• de enigste "nadelen" van deze kast zijn:
  • 1, het is gemaakt van ERG DUN/zacht staal.. en het word vervoerd in van dat schuim ipv piepschuimen blokken, het schuim is erg zacht/buigzaam dus als je pech hebt komt je case met deuken aan.
  • 2, de rubbers van het cable management (de gaten in de mobo tray) zitten niet echt goed vast, hierdoor schieten ze constant los. ik heb ze er gewoon af gehaald want ik kan me vreselijk aan dat soort dingen irriteren.
  • 2, de harde schijf mountings zitten niet echt stevig, ik duwde mijn schijf eruit toen ik de s-ata connector aansloot. (maar zolang de case dicht zit en je niet op je schijven duwt zitten ze goed genoeg vast.)
  • 3, mijn voeding, de zalmann 1000-hp, is te groot voor de case, hij past wel, maar de fan van de voeding sluit niet mooi aan op het gat in de onderkant. Ook blokkeert deze voeding dan de andere fan intake aan de onderkant. Een verder nadeel is dat je ook de bijgeleverde stoffilter blokkert, dus je moet OF zonder filter daar gaan draaien (wat stom is voor zon goed gefilterde kast) OF je moet iets modden (wat ik heb gedaan) wat niet dikker is dan 3/4/5mm

Ik zag deze case op een foto van een beurs, en hij was prachtig.

bij de locale pc boer konden ze me niet helpen, dus fractal gemailed, en via hun kreeg ik een leverancier die de 1e bestelling voor nederland had gedaan. Daar besteld, dus ik ben denk ik de 1e die dit model in handen had.

de stijl:
Super mooie kast, top ontworpen, de 1e case waar ik me niet erger aan layout van fan intakes etc. etc. Je kan zien dat het door iemand is ontworpen met tweakers in het achterhoofd.

kwaliteit:
Het deurtje voelt en is stevig, de zijkanten voelen stevig maar zijn dat niet, er is erg dun staal gebruikt, de kast haalt zn stevigheid uit de volledige ombouw. er zit vrijwel overal geluids-absorberend materiaal. Dit is mooi spul en maakt de kast net wat zwaarder zodat hij steviger aanvoelt..

het bouwen:
De rubbers om kabels te monteren zitten nogal losjes, dus die komen los zodra je er een kabel doorheen stopt. Dit vond ik zelf een enorm nadeel, zo erg zelfs, dat ik de rubbers er maar af heb gehaald. (ik knutsel graag aan mijn pc en ik zie mezelf niet nog 10x die rubbers terug stoppen als ze er weer afgevallen zijn.)

het is een gevogel hoe je een grote voeding monteert, in dit geval een zalmann 1000-hp. de voeding komt niet goed uit met het gat in de onderkant, en de voeding blokkeert het stoffilter in de intake die normaal tussen de voeding en hdd rack zit. Hierdoor zul je dus moeten modden als je een grote voeding hebt. (tenzei je het geen probleem vind dat er stof van de vloer word opgezogen en in je pc terecht komt)

verder ging hij eigelijk zonder problemen in elkaar, zeer makkelijk eigelijk. Super ontworpen!

Conclusie:
Een Super Case, voor als je hem laat staan. Als je vaak naar lanparty's gaat of je pc vaak versjouwt is dit geen goede. Dan kan je beter voor een wat duurdere case gaan met dikker staal/aluminium en dezelde features. Je merkt echt dat er op het staal van de case zelf bezuinigd is. Vandaar ook de gunstige prijs voor zon pracht case natuurlijk.

Heb jij ook een Fractal Design Define R3 (Wit)?

dit is niet echt een review maar eerder een lange beoordeling, maar verder kan het voor anderen altijd fijn zijn om over die kleine probleempjes te horen, zoals de voeding die niet geheel paste
Zou je wat foto's kunnen plaatsen ik ben benieuwd hoe de witte versie er in het echt uit ziet.
Wat ie allemaal beschrijft bij negatieve eigenschappen is erg relevant. Misschien kan ie de review met wat pics verbeteren maar wat dan nog meer?..
review (bijv.nw. / bijw.)
bespreken (ww.), praten over (ww.), bepraten (ww.), doorspreken (ww.), bediscussiėren (ww.), doorpraten (ww.), beoordeling (de ~ (v)), ernstig, kritiek, benauwd, zorgwekkend, zorgelijk, benard, hachelijk, penibel, revisie (de ~ (v)), herstelling van materiaal (znw.), herzien (ww.), hervormen (ww.), reformeren (ww.), bespreking (de ~ (v)), recensie (de ~ (v)), boekbespreking (de ~ (v)), spreken over (ww.), onderwerp behandelen (ww.), revue (de ~), recenseren (ww.), terugblikken (ww.)

en sja, wat kan ik er verder op zeggen, het is een kast en dat doet ie goed.. alles hangt er nog in :P