Gigabyte GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, Passief) GV-NX76T256D-RH Review

Goldman 28 februari 2007, 5.158 views

Gigabyte GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, Passief) GV-NX76T256D-RH

Pluspunten

• Passieve Koeling
  • Goede Prijs/Kwaliteit verhouding
  • Overclock 20%

Minpunten

• Neemt een extra PCI slot in beslag.

Om maar te beginnen hoe en waarom ik deze grafische kaart heb gekocht. Ik had hiervoor een XFX 6600GT (PCI-E), ik speel redelijk vaak een spelletje maar echt veel details en dergelijke dingen heb ik nooit echt gehad. Mijn kaart volgorde ging van een MX440 naar een 6600GT dus dat was voor mij een goede overstap. Maar als Battlefield 2 speler wou ik toch iets meer grafisch geweld hebben. De explosies waren leuk maar niet geweldig. Een resolutie van 800x600 was mijn standaard resolutie met alle details op Medium/low. Nu ik de 7600GT heb is dat wel eventjes anders geworden. Alles op high details, resolutie instelling van 1280x1024 is dit allemaal geen probleem. Maar hieronder een review van de Gigabyte 7600 GT

Featureset

De featueset van de kaart vind ik erg goed, dual DVI aansluiting. netjes 2 plugjes om van DVI naar VGA bijgeleverd. Tja meer hierover weet ik eigenlijk niet, Power DVD ook bijgeleverd + 1 spel. Het gaat mij eigenlijk altijd om de kaart en niet zo erg om de extra's (het is altijd mooi meegenomen natuurlijk :))

Prestaties

Hier ben ik zeer goed over te spreken. Battlefield 2 draait op maximaal details. Op een resolutie van 1280x1024 en geen probleem veder. Ik heb nog niet echt veel andere spellen getest die echt recent zijn en zwaar voor de grafsche kaart ik ga straks een 3D Mark '05 draaien en zal de scores later deze avond nog posten.

Overklokbaarheid

Ik ben de laaste tijd toch bezig met overclocken van mijn grafische kaart. Het gaat allemaal prima. Coolbits is een erg fijn en vooral simpel programma om te overclocken. Dit is mijn 1e grafische kaart die ik overclock dus ik kan niet echt zeggen dat het een super beestje is met overclocken maar ik zal de waardes eventjes posten:

Standaard:
Core Clock Freq.560 Mhz
Memory Clock Freq: 700

Overclock:
Core Clock Freq. 650 Mhz
Memory Clock Freq: 840 Mhz

De tempraturen zitten zo rond de 30 tot 45 graden. Dit vind ik zelf een acceptabele tempraturen. Een overclock van zo'n 15%-20% vindt ik een aardige overclock voor een grafische kaart. Ik scoor nu rond de 7000-7500 3D Mark 2005 puntjes.

Beeldkwaliteit

De beeldkwaliteit heb ik niet echt veel over te klagen. Alles werkt prima en ziet er goed uit. Ik heb een 17" CRT monitor dus tja daar ziet eigenlijk alles er prima uit

Modbaarheid

Hier heb ik ook geen mening over. Het lijkt me niet dat je deze kaart gaat modden want hij is passief dus prima eigenlijk. Het enige is wel dat de kaart er groot is. Hij neemt wel een extra slot in beslag. Maar dit is voor mij ook geen probleem.

Driver- ondersteuning en compatibiliteit

Hier kan ik eigenlijk ook niet veel over zeggen. Ik heb gelijk de nieuwste drivers van Nvidia gedownload. Als ik iets nieuws heb moet wel gelijk alles nieuw, dus ook de nieuwste drivers.

Warmte- en geluidsproductie

De kaart is altijd stil natuurlijk vanwege zijn passieve koeling. Dus dit is natuurlijk heel goed plus punt van de kaart. De kaart is in mijn systeem idle 45*C, en als ik aan het gamen ben rond de 50*C dus niet echt extreme tempratuur verschillen.

De kwaliteit prijs verhouding is volgens mij extreem goed bij deze kaart. Hij is ietsjes duurder dan de 'gewone' 7600GT vanwege de passieve koeling maar die extra eurotjes vind ik het dubbel en dwars waard. Je krijgt een goede grafische kaart voor een goed bedrag. Een goede mid-range grafische kaart.

Hopelijk hebben mensen nu een beter beeldje van de Gigabyte 7600GT (Passief)

Heb jij ook een Gigabyte GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, Passief) GV-NX76T256D-RH?

Ik snap dat niet he, je koop toch als je gaat overklokken een actief gekoeld kaartje:S, niet zon passief klote ding, ik zou veelste bang zijn dat ie me doorbrande :+
Dat is echt onzin, ik heb hier een passief gekoelde 6600 met een dikke 25% overclock en hij word stressed niet warmer dan 50 graden. Een passief gekoelde kaart kun je prima overklokken mist je een goede airflow in je kast hebt. ;)
hey,

ik ga binnenkort ook een 7600 GT kopen maar ik ben aan het twijfelen tussen deze en een gewone met een zalman cooler erop.

die temps die je gemeten hebt van 55 graden stressed, die zijn behoorlijk goed voor passieve cooling maar ik vraag me af of die gemeten zijn bij dit warme weer of bij koudere omgevingstemperatuur? en na lang gamen? want bij passieve cooling wil ik toch zeker zijn dat de boel fris blijft.

mvg

Stefan Achten
Denk dat je liever iets meer geld had kunnen sparen en dan een 7900GT op de kop had kunnen tikken!
Beste Stefan,

Deze temps zijn gemeten in een kamer van ongeveer 20*C ik heb 4 fans in mijn PC zitten

2 voor om te lucht er in te krijgen en 2 om er uit te halen. Ik weet niet precies wat de 'standaard' waarden zijn hiervoor maar het bevalt mij prima :)

@ FmSKrimp

Ik heb deze 7600GT voor een prikkie gekregen via mijn werk. ik heb er uiteindelijk ¤110 voor betaald dus doorsparen had voor mij geen zin ;)
Overklokbaarheid

Hier heb ik geen idee van. Ik ben niet zo'n overclocker ik heb mijn AMD Athlon 3200+ op 2,2 Ghz draaien en dat vindt ik genoeg;)
Het gaat om je videokaart, en die 2,2GHz is stock.
Het gaat om je videokaart, en die 2,2GHz is stock.
Volgens mij bedoelt Hamersma dat hij de videokaart (nog) niet geprobeerd te OC'en heeft. En de S754 3200+ draait op 2.2 GHz, z'n S939 3200+ draait op 2.0Hz, zie o.a. hier ...

Puike kaart, passief & 2x DVI; gezien de lage stressed-temperatuur zou ik 'm zeker nog wel proberen te OC'en :Y)
Ik heb nog niet geprobeerd te overclocken met de videokaart. Dit ben ik ook niet echt van plan. Uit ervaring weet ik dat de gigabyte spullen niet zo fijn overclockt . Dus dit ga ik denk ik ook niet doen. Ik heb ook geen idee hoe ik mijn videokaart moet overclocken.

En SKiLLa heeft gelijk mijn 3200+ draait standaard op 2,0 Ghz en ik heb deze lopen op 2,2 Ghz.
Neemt een extra PCI slot in beslag

Dat zijn de nadelen van de heden ten dagen videokaarten. ;)
zoveel stilte én overclock haal ik echt niet met mn standaard asusje.. pfoe.. dn wensde je dat je doof was ;)
Kan je een passieve koeler niet beter gekoeld krijgen dan een actieve .... door op de passieve gewoon extra een actieve bij plaatsen ? :?

Ik heb een passief gekoelde GEForce 7600GS die normaal rond 50° bengelt, maar met een extra ventilator op de passieve koeling en OC van bijna 20% haalt hij nog maar 32°
Dit is inderdaad waar, maar een passieve koeling is meestal duurder dan de standaard variant met een fan.