Specificaties 24 speed DVD-brander met SATA-150 aansluiting - Bekijk alle specificaties

Sony Optiarc DRU-870S Zwart Review

MoriniStylr 23 september 2010, 288 views

Sony Optiarc DRU-870S Zwart

Pluspunten

• Basic
  • Zwart
  • Niet lawaaiig

Minpunten

• Traymechanisme
  • Voelt goedkoop aan

Media-foutgevoeligheid Score: 4
Media-compatibiliteit Score: 4
Schrijfsnelheid Score: 2
Ik heb deze optische brander gekocht omdat mijn oude IDE drive steeds minder presteerde, de buffer kon maar tot 85% procent gaan bij het branden. De criteria die ik had gehanteerd voor een nieuwe drive is dat hij een SATA aansluiting moet hebben en hij moest goedkoop zijn en zwart van kleur.

Featureset

Deze brander is vrij basic. Hij heeft geen labelflash of lightscribe of dat soort dingen. De Sony DRU-875S heeft wel lightscribe maar die is 5 euro duurder. Het mooie van deze is dat die een SATA aansluiting heeft waardoor je niet zo'n dikke IDE kabel meer door je kast hoeft te laten lopen.

Leessnelheid

Niet getest. Is gewoon prima.

Schrijfsnelheid

Mijn DVD's en DL DVD's brand ik altijd op snelheid 4x zodat zekerste weten een nette kopie heb, hier heb ik nog geen problemen mee ondervonden. Echter bij het schrijven van CD's geeft de fabrikant een schrijfsnelheid van 52x op. Als ik met ofwel een Verbatim of Sony schijfje brand loopt de snelheid langzaam op tot 25x en dan is het brandproces al weer afgelopen.

Geluidsproductie

De drive is niet lawaaiig, als je het laatje open en dicht doet hoor je zacht 2 piepjes dat die aan het werk is en als er ook echt een CD inzit gaat die zachtjes spinnen. Maar met een spel oid. vind ik hem niet een hard geluid maken, opmerking is wel dat ik de drive achter een deurtje heb zitten wat het geluid wat dempt.

Media-compatabiliteit en gevoeligheid

Ikzelf gebruik altijd Sony, Philips, Verbatim, Emtec en Platinum schijfjes en met geen enkel van deze heb ik tot nu toe een probleem gehad.

Modbaarheid

Toen ik de drive erin stak en de computer opstartte heeft W7 zelf automatisch drivers ge´nstalleerd en die hebben me nog niet teleurgesteld dus ik ga er ook geen andere versie opzetten.

Persoonlijk denk ik dat deze drive identiek is aan de AD-7260S en dat je 5 euro betaalt voor de witte print die SONY zegt op je tray. Ik had dan ook die genomen ipv de DRU-870S als ik dat eerder geweten had.

Extra

Als je de tray zonder CD opendoet knalt die echt open en als je er een CD in hebt zitten dan gaat die met een slakkengang eruit en gaat die na een halve cm eerst een halve seconde stilstaan en dan pas weer verder. Ik vind het eigenlijk best wel jammer dat als je merk spul hebt dat het dan zo goedkoop aanvoelt. Op de bijgeleverde CD zit de gebruikershandleiding en een link naar het gratis basispakket van Nero.

Heb jij ook een Sony Optiarc DRU-870S Zwart?