Edimax EW-7608Pg MIMO (54Mbps, PC Card) Review

Bas Jansen 5 december 2006, 429 views

Edimax EW-7608Pg MIMO (54Mbps, PC Card)

Pluspunten

• ondersteuning WPA2, veel mogelijkheden in de driver

Minpunten

• slechte ontvangst, problemen met connecten als kaart in de computer zit bij opstarten

De MIMO antennes zouden een beter bereik moeten garanderen, maar deze kaart heeft hetzelfde bereik als mijn vorige kaart, de BenQ AWL-100. Een Centrino of iPaq ziet veel meer netwerken en heeft een beter bereik dan deze kaart.
Bovendien kan Windows geen IP krijgen als de WLAN kaart in mijn laptop zit als ik deze aanzet. Maar dat kan een driver probleem zijn omdat deze kaart op dit moment nog vrij nieuw is.
Edimax biedt nog geen drivers voor deze kaart, deze moet je bij de chipset maker (Ralink) downloaden.

Update: er zijn inmiddels nieuwe drivers beschikbaar die alle genoemde problemen oplossen!

Heb jij ook een Edimax EW-7608Pg MIMO (54Mbps, PC Card)?

Heb je deze getest met een Edimax MIMO accespoint?