Hikvision DS-2CD2387G2-LU Review

Toppe 15 januari 2022, laatste update op 15 januari 2022, 1.554 views Product gekocht

Hikvision DS-2CD2387G2-LU

Duur, maar beeld is zeker bij nacht fenomenaal!

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Instel mogelijkheden
  • Montage mogelijkheden

Minpunten

• Hik-Connect

Kwaliteit Score: 5
Waar ik wel wat dieper op in wil gaan: Hik-Connect/NVR/Netwerk.

Het configureren van de camera in de NVR en Hik-Connect is echt een pain-in-the-ass.

Ik zou ongetwijfeld wat fout doen en niet de kennis van een expert hebben maar dit soort zaken zouden heel eenvoudig moeten kunnen: Toevoegen, gegevens invullen en opslaan. Dat is niet het geval.

Ik kan nu live via de kijken maar dat werkt bij de browser weer niet.

Heb jij ook een Hikvision DS-2CD2387G2-LU?

Ik heb de oudere variant de 2347 en live beeld kan alleen in Edge en mogelijk Chrome maar die heb ik niet geïnstalleerd. Ik gebruik de Hik-Connect app (IOS) en dat werkte gelijk prima, nadat je een account hebt aangemaakt via de webinterface van de camera bij Platformtoegang instellen dat je Hik-Connect gebruikt en het werkt gelijk. Tenminste bij mij werkte het gelijk.
Ondertussen is het gelukt. De live beelden kan ik zien op de web interface van de camera zelf maar niet via de web interfaced van de NVR.
Dat kan te maken hebben met de compressie, ik heb een oudere NVR en die kan alleen omgaan met H264 en niet met H265 of H265+.

Via Surveillance Station van Synology werkt het prima, een andere nieuwere NVR van Hikvision staat op de verlanglijst
Probeer even de internet explorer plugin in edge, dan werkt het prima. Heeft niets met compressie te maken.
Kijk maar is eens naar:

Ontzettend tevreden mee. Vooral beweging detectie is bijzonder goed en, bruikbaar !!
Welke NVR heb je? Dit is een 8mp camera die wellicht wat bandbreedte opsnoept.
Via de web interface krijg ik vaak ook 1 camera niet te zien (bij 4 4 en 5 MP camera's), terwijl mijn 7608NI-I2 het makkelijk aan kan. Via app etc werkt alles normaal en ook de recording.

Tja Hikvision. Ik heb al jaren meerdere camera's en zij zijn qua prijs kwaliteit echt goed, maarrrrrr.
- Hik wil eigenlijk geen particulieren die zelf camera's hangen, maar alles via een installateur. Als je een vraag stelt aan Hik, verwijzen ze je ook naar die installateur.
- slechte compatibiliteit browsers, maar dat gaat nu beter, hoewel de nieuwe IE modus niet lekker werkt in edge. Een firmware update wordt echter niet web-based gepakt en moet via desktop IVMS-4200.
-soms dus onnavolgbare issues, waarbij je niet bij hik kan aankloppen, maar afhankelijk bent van online community, zoals IPcamtalk en use-ip.co.uk

overigens blijkt dat IVMS-4500 niet meer wordt ondersteund, maar dat eigenlijk Hikconnect aanbevolen wordt. Ik vind die laatste lang niet zo fijn werken en krijg ook regelmatig user/inlog issues

[Reactie gewijzigd door Elrolo op 19 februari 2022 17:35]

Ik heb er ondertussen 2 van die camera's gehad.
Configuratie Bewegingsdetectie wordt op het SD kaartje weggeschreven, 24/7 opname op de NAS.
Na een maand, kreeg ik gaten in de opname op het SD kaartje (er werd onregelmatig niets opgenomen).
Na veel zeuren bij de verkoper, mocht ik hem retour sturen ter beoordeling van Hiksvision (al heb ik mijn twijfels of ze hem hebben gezien). Na 3 weken, kreeg ik een nieuwe camera retour geleverd. Ook deze camera hetzelfde ingesteld als de vorige camera (net als mijn 3 andere Hiksvision camera's, andere types) en deze 2e camera heeft ook weer een maand perfect gewerkt, en na een maand kreeg ook deze camera problemen met het opnemen op het SD kaartje, zoals beschreven. Wederom gezeik en gezeur met verkoper, en net als bij de 1e camera werden er allerlei zaken aangedragen, die kant nog wal raakten.

Bij de 1e camera werden de volgende zaken als oplossing aangedragen:
Het anders instellen van de belichtingsinstellingen, hielp niets.
Toen werd het SD kaartje als probleem gezien (verkoper had wel een duurder kaartje liggen), 4 andere SD kaartjes uitgeprobeerd die aan de Hiksvision voorwaarden voldeden die ik nog had liggen, ook dit was niet de oplossing. Op dit punt mocht ik de camera retourneren.

Bij de 2e camera werden de volgende zaken als oplossing bedacht:
Bij deze camera had ik op voorhand een duurdere door verkoper geadviseerde SD kaart aangeleverd gekregen tegen meer prijs, dan had ik dat alvast uitgesloten.
Probleem was mijn NAS
Daarna werd het weer het SD kaartje, ondanks de duurdere aanschaf van het geadviseerde kaartje
Toen was het de bandbreedte
En als laatste was de oplossing om een NVR + harddisk aan te schaffen (ruim € 300,00).

In alle gevallen is er op tijden dat het SD kaartje niet opnam, de detectie bewegingen wel zichtbaar op de NAS opnamen.
Omdat verkoper al eerder moeilijk deed over garantie en de niet goed geld teruggarantie, heb ik uiteindelijk mijn rechtbijstandverzekering om hulp gevraagd en morgen gaat de 2e camera retour naar verkoper en krijg ik mijn geld terug.

Nadat ik de 2e camera kreeg, had ik het idee, oke het kan dat er een keer een defecte camera tussen zit, maar nu de 2e camera hetzelfde probleem heeft, denk ik dat er een productie fout of een software fout in een bepaalde reeks zit.

Uit alle communicatie met verkoper, zijn er tegenstrijdige dingen genoemd, dat ik erg twijfel over de kunde en eerlijkheid van deze zaak, die volgens de revieuws op hun website erg hoog staan aangeschreven en dat was de reden om bij hen te kopen, maar voor mij ook de laatste keer bij hen.
Ter aanvulling, gebruik maken van een SD kaart is verre weg van een stabiele oplossing. Het is meer een extra mogelijkheid om beelden op te nemen, mocht de netwerkrecorder defect of ontvreemd zijn. Maar alle functionaliteiten te laten werken o.b.v. een SD kaart, is bij Hikvision en bij Dahua is vragen om problemen... helaas. Bovendien is het goed om te weten dat SD kaarten zijn niet gemaakt zijn om continu overschreden te worden met nieuwe data. Dus we adviseren altijd om een netwerkrecorder erbij aan te schaffen. Om te volgende reden een netwerkrecorder beter dan een SD kaart:
+ betere betrouwbaarheid, geeft aan wanneer het medium bijna defect is.
+ zorgt ervoor dat de camera veilig in het netwerk zit, namelijk andere subnet (wel PoE op NVR nodig of dual LAN)
+ De camera's kunnen samenwerken, bijv. een event/ beweging bij de ene camera, kan de flitser bij de andere camera triggeren.
+ Geen onnodig veel data over je LAN thuisnetwerk
+ Geen aparte PoE switch nodig
+ Camera is niet gemaakt om te kunnen downsizen van resolutie voor smartphone of tablet. Camera kan hierdoor zeer warm worden.
- 1 groot nadeel, je bent inderdaad weer 2 a 300 euro verder :-(

En nee het is geen verkooppraatje maar hierdoor heb je kwalitatief een veel betere oplossing voor minimaal de aankomende 5 jaar.