Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD Review

Ernie 4 februari 2007, 1.625 views

Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD

Pluspunten

• Soms extra pipelines/shaders te unlocken
  • Goede prestaties

Minpunten

• Het geluid
  • De warmte lucht word de kast ingeblazen.

Algemeen
Ik heb deze kaart gekocht als vervanging voor mijn FX5200 (ook van asus)
Ik gebruik hem nu al weer een aantal maanden en hij bevalt me erg goed. De prestaties van mijn systeem zijn er enorm op vooruitgegaan. Deze kaart heeft natuurlijk ook kleine minpuntjes die vallen echter in het niet bij de kwaliteit/prijs verhouding.
De kaart is wat aan de grote kant. Dit zal voor de meeste gebruikers echter weinig problemen opleveren aangezien een harde schijf die in de weg zou zitten verplaatst kan worden.

Featureset
BIj de kaart wordt een aparte omzetter geleverd die het mogelijk maakt om een 2e analoge monitor aan te sluiten. Er zit een behoorlijke softwarebundel bij. Er worden geen grote games bij geleverd en ik heb nog nauwelijks gebruik gemaakt van de software bundel. Wat ik gebruikt heb is redelijk handig.

Prestaties
De prestaties van deze kaart voor zijn prijs zijn enorm. Voor 150 euro krijg je een enorme hoog presterende kaart. Ik gebruik hem om Joint operations Typhoon Rising te spelen. Ik draai op 1280 x 1024 en verder medium instellingen en geen Anti Aliasing. Met deze instellingen heb ik een FPS rond de 40 bij normaal online gamen. (64 man servers)

Overklokbaarheid
Nog niet mee bezig geweest. Waarschijnlijk ga ik hem binnen enkele weken overclocken.

Beeldkwaliteit
Geen artifacts of flikkerend beeld. Goede beeldkwaliteit

Modbaarheid
Er is op dit model een extra pipeline en shader te unlocken. Helaas zijn ze soms defect. Zoals dus ook bij mij het geval is. Ik heb alleen de pipeline kunnen unlocken. De shader gaf een aantal artifacts. De fansnelheid is te regelen met speedfan.

Drivers
Ik heb nooit de asusdrivers geprobeerd. Ik gebruik gewoon de Nvidia forceware drivers.

Warmte en geluid
De kaart levert een redelijke hoeveelheid warmte dit is echter geen probleem aangezien ik een goede airflow heb in mijn kast. Na een paar uur gamen is de temperatuur rond de 50 op zowel de core als het geheugen. De fan is een beetje luidruchtig en als je ernaast moet slapen dan kan het vervelend zijn of als je een film kijkt. Dit is echter te verhelpen door speciale koeling te installeren of de snelheid van de fan lager in te stellen. Het is jammer dat de warme lucht niet naar buiten geblazen wordt maar direct de kast in en er had op deze kaart best wel een stillere koeler gemonteerd mogen worden. De koeler is wel van goede kwaliteit. Hij draait bij mij als hij idle is op 10% en dan blijft de temperatuur relatief laag. 50 op de core en 38 op het geheugen.

Dit is een perfecte videokaart voor iedereen die hoge grafische prestaties wil maar daar geen honderden euro's voor wil betalen. Het is een betrouwbare goed presterende kaart die zijn 150 euro zeker waard is.

Heb jij ook een Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD?

heb je hem pas net? En heb je er dan 150 euro voor betaald.
Dat is echt veels te veel. Voor iets meer heb je kaarten die veel beter presteren. Ik gok dat deze kaart iets van 100 euro waard is (nieuw).! ;)
Ik gebruik hem nu al weer een aantal maanden en hij bevalt me erg goed.
Een aantal maanden geleden was 150 een nette prijs, nu is de prijs meer zoals jij beschrijft.

Zelf ook een v9999 gehad van asus, indien je de pipelines ook nog opent dan heb je een extra ~20% winst qua prestaties.
Ik heb de kaart nu een week en bevalt mij ook prima. Kwam als vervanging van de 9600XT. Ben er op beeldkwaliteit iets achteruit gegaan, maar kwa perfomance bijna 2 maal zo snel na het unlocken.

Ik kan je zeker aanraden om de pipelines te unlocken. Mochten er 1 of 2 kapot zijn heb je pech, maar meer is echt mooi meegenomen! Het is echt niet moeilijk :7
Heb deze kaart ook, voor 90 euro gekocht. Aantal maanden geleden. Loopt nu stabiel op 400Mhz, 875Mhz. 6e vertex shader opengegooid. Echt een prima kaartje.