Plantronics Blackwire 5220 USB-A

€ 62,-
Specificaties Bedraad met USB en 3.5mm - Bekijk alle specificaties

Plantronics Blackwire 5220 USB-A Review

5trife 3 januari 2022, 138 views Product gekregen

Plantronics Blackwire 5220 USB-A

Prima headset voor dagelijks uren op je hoofd te houden. Comfort is super !

Pluspunten

• Comfort over de oren
  • Comfort over het hoofd, voelt licht aan.
  • Geluidskwaliteit, inclusief microfoon
  • Connectiviteit, USB-A + 3,5 mm opties
  • Kwaliteit bouw, gaat jaren mee.

Minpunten

• Geen ANC
  • Geen console knopjes bij 3,5 mm aansluiting

Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 4
Ik heb deze gekregen van de werkgever. Dit is de koptelefoon die ik dagdagelijks gebruik, 8 uur per dag. Hij zit heerlijk over mijn oren, niet te stroef of te los. Geluid is erg goed net als de microfoon. Kwaliteit is super, design mag er ook zijn.

De opties in connectiviteit kunnen erg handig zijn. Je kunt namelijk aansluiten via USB-A, maar ook wisselen naar een 3,5 mm aansluiting. Die 3,5 mm aansluiting is iets minder qua geluidskwaliteit vind ik, maar dat kan ook aan de geluidskaart liggen. Je verliest bij het gebruik van de 3,5 mm aansluiting ook de knopjes om te muten, volume te regelen en het hoorntje (opnemen/ophangen). Dat laatste knopje werkt misschien niet in elke applicatie. Ik gebruik voornamelijk Teams tegenwoordig, in het verleden was dit Skype for Business.

Ik heb eveneens de veel duurdere Plantronics Voyager 8200, maar prefereer toch deze 5220. De 8200 zit mij te strak om de oren ook al is de geluidskwaliteit van de 8200 nog een niveau beter.

Spijtig dat deze geen actieve noise cancellation (ANC) heeft. De oorkussentjes sluiten wel goed aan over de oren en zorgen hierdoor voor een natuurlijke isolatie van je omgeving. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met ANC.

Aanrader !

Heb jij ook een Plantronics Blackwire 5220 USB-A?