USRobotics USR808054 Review

AndriesLouw 9 oktober 2008, 1.689 views

USRobotics USR808054

Pluspunten

• Makkelijk te configureren
  • Goed bereik
  • Erg stabiel
  • Goede security features (WPA(-PSK), WEP, MAC filter, enz, enz.)

Minpunten

• Standaard meegeleverde firmware werkt slecht, na installeren van laatste versie geen enkel probleem meer gehad

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4
Zeer goede router, hij werd ons aangeraden i.v.m. ontvangst, dit heeft hij dan ook waargemaakt. In het begin wat problemen, maar na het juist instellen heeft hij alleen nog maar stabiel gedraait. Geen last van uitval, storingen, of andere mankementen. Signaal is overal sterk, goede beveiliging features (Waaronder 256 bit, toelaten van bepaade MAC-adressen, blocken van bepaalde MAC-adressen). Als je een thuisserver hebt, is port-forwarding ook erg makkelijk in te stellen in de router.
Kortom: een en al lof!

Update:
Na 3 jaar trouwe dienst is hij op dinsdag 7 oktober 2008 overleden, en vervangen door een Linksys WRT54GL. Oorzaak is onbekend, waarschijnlijk kortsluiting in het apparaat, ook stonden er enkele condensators bol.

Heb jij ook een USRobotics USR808054?

Ik deel je blijheid niet :)

Ik heb deze heel even gehad, maar heb ik snel weer weggedaan voor een Linksys WRT54G (v2). Bij de USR klapte de verbinding om de haverklap eruit bij het gebruik van bv eMule.

USR heeft kort erop een nieuwe firmware uitgebracht, maar dit hielp ook voor geen meter.

De Linksys hield het veel beter uit & is daartegen goed te customizen dmv modded firmwares.

Wifi bereik vond ik ook tegenvallen tov de Linksys...
Ik raad je toch de nieuwste firmware aan, zelfs eMule draait hier als een tierelier (en dat vanaf begane grond naar zolder!).
Wifi krijg ik niet aan de praat i.s.m. mijn Xbox 360, hetzelfde geldt voor mijn Nintendo DS. (verbinding klapt daar regelmatig er uit) Voor de rest inderdaad een prima routertje met veel functies en zeker niet te duur.
Vervelend dat ie hemelen is. Ik heb zelf ook nog zo'n apparaat die ik onlangs weer in gebruik genomen heb (icm de nodige wireless kaartjes). Prima bereik inderdaad. Hoop dat ie nog lang meegaat :)