Xiaomi Redmi 9C, 4GB ram, 128GB opslag Grijs Review

shezik 16 december 2021, laatste update op 8 januari 2022, 285 views Product gekocht

Xiaomi Redmi 9C, 4GB ram, 128GB opslag Grijs

Vandaag gekocht bij Mediamarkt. Zeer teleurstellende aankoop ivm onstabiele Wifi.

Pluspunten

• lage prijs
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• wifi werkt niet
  • geen gebruiksaanwijzing
  • instellen vanuit andere Android telefoon werkt niet.

Vandaag (donderdag 16-12) gekocht bij Mediamarkt. Ik heb een telefoon nodig voor bellen, mailen, appen, casten, en de benodigde apps als de coronacheck. Omdat mijn 5 jaar oude telefoon niet meer kon opladen, gelijk een nieuwe gekocht, want ik kan echt niet zonder.
Wat een drama deze telefoon. .Overzetten van mijn oude telefoon (nog net genoeg batterij) liep iedere keer vast. Later bleek het waarschijnlijk te liggen aan de wificonnector/ of software.Ondanks dat er 5 streepjes staan voor de wifi verbinding, valt de verbinding met wifi telkens weg.
Ik gebruik een tp-link mesh systeem, bedraad in de huiskamer, niet bedraad op de 1e en 2e etage, waarmee ik overal goed internet heb. Er op aangesloten zijn 2TVs, 2 chromecasts, diverse laptops en mobiele telefoons, die er allemaal goed mee functioneren.
De Xiaomi Redmi 9C maakt wel verbinding met het mesh-netwerk, maar na een paar minuten is er geen internet meer.
De telefoon werkt wel goed met 4G en ook als ik hem rechtstreeks met de wifi van het modem verbind.
Ik houd het probleem dat ik niet goed kan Casten met de telefoon, en dat ik op de 1e en 2e etage, omdat de internetverbinding van het modem daar te zwak is, voor de telefoon geen werkende wifi heb.
Ik heb tijdelijk de 5GHZ wifi uitgezet, maar dit heeft het probleem niet opgelost.
Als ik dit van te voren geweten had, had ik deze telefoon niet gekocht.

Toevoeging na paar weken gebruik:
Probleem niet opgelost wel meer nadelen gevonden:
Betalen met telefoon is niet mogelijk.
Bleutooth zwak, kan geen goede verbinding maken met beats koptelefoon. Wel verbinding, maar hoor geen muziek.
Maximum geluid naar bleutooth speakers en oortjes is te zacht. Moet bijstellen op de speakers of oortjes iedere keer weer opnieuw.

Zeer slechte telefoon. Niet kopen.

Heb jij ook een Xiaomi Redmi 9C, 4GB ram, 128GB opslag Grijs?